Vraag

Welke opleiding/beroep/toekomst?

  • 23 October 2019
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Ik zit nu in 2 HAVO en nu moet ik al naar een vakkenpakket kijken. Het probleem is dat ik nog helemaal niet weet wat ik wil worden, welke opleiding ik wil doen of uberhaupt iets over mijn toekomst. Ik heb helemaal niets met talen, maar wiskunde vind ik heel leuk. Ook vind ik het wel leuk om creatief bezig te zijn. Heeft iemand misschien een opleiding/beroep dat hier mee te maken heeft?

Alvast bedankt!!


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Beste anoniemhulpje,

Je kunt het beste een gesprek hebben met je mentor of je decaan. Naarmate je verder in de tweede komt, zul je ook merken welke vakken je allemaal leuk vindt.

In de tweede speelt het al wel een rol, maar in de derde komt het er pas echt op aan. Je zult dan ook scheikunde krijgen, een belangrijk vak voor de natuurprofielen. Daarnaast wordt de stof dan wat lastiger en lijkt het net wat meer op de bovenbouwstof, waardoor je je keuze ook beter kunt afwegen.

Voor nu zou ik je adviseren om je best te blijven doen, ook voor vakken die je niet leuk vindt. 

Veel succes!

Anonieme jongen

 

Reputatie 2
Badge +1
Beste @Anoniemeboy4289Dat snap ik. Ik heb er ook met mn mentor ook over gepraat.Ik bedoel meer: Welk beroep kun je doen als je iets creatiefs en iets met getallen wilt doen?Groetjes Anoniempie

Hoihoi!

 

Ja je zou inderdaad het er met mensen over kunnen hebben, maar je hoeft pas in de derde te kiezen dus je hoeft je nu echt nog geen zorgen te maken hoor! Als je in de derde zit (dat had ik tenminste) ga je echt al dieper in op de stof en kom je er snel achter welke vakken je interessant vind. Maar als je iets wilt doen met wiskunde en iets creatiefs dacht ik misschien aan architect of docent muziek/beeldende vorming/wiskunde? Maar ook dat hoef je pas in de vijfde te weten, zolang je eerst maar een leuk vakkenpakket gaat kiezen volgend jaar dan komt het beroep erna wel.

Succes!

Wiskunde (exacte vakken) sluiten voor zover ik weet niet echt bij veel creatieve aspiraties.  Maar er is vast wel iets wat je leuk vindt. Wij hebben in de derde een beroepskeuzetest gedaan omdat we voor de vierde een vakkenpakket moesten kiezen. Hebben ze bij jou op school ook zoiets? Zo niet, dan kan je misschien zelf wat zoeken/aanvragen of het aangeven bij je school dat je zoiets fijn zou vinden.

 

Ik zie trouwens dat dit topic inmiddels al 7 maanden oud is, heb je al een idee wat je wilt?

Reputatie 2
Badge +1

nee, dat nog nie maar ik heb het idee dat ik steeds meer de kant van de pabo optrek. Ik vind het namelijk ook heel leuk om kinderen iets uit te leggen. Maar ik doe wel eens beroepstest maar dan komen er van die dingen uit die ik echt niet leuk vind. dus ja dat helpt nie

Je kan altijd wiakund b nemen met beeldende vorming erbij

Reageer