Vraag

Wat zal ik kiezen?

  • 14 June 2021
  • 6 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

 

Ik zit nu in 2 vwo, en binnenkort moet ik een belangrijke keuze maken (ik weet niet precies wanneer, misschien eind dit jaar en anders volgend schooljaar). Op mijn school hebben zet het vak Technasium. Hierbij '’kruip'’ je in de rol van een bepaald beroep door een opdracht te krijgen kan een opdrachtgever en hierbij een ontwerp te maken. Ik vindt dit echt leuk en kan er eigenlijk alleen maar voordelen bij noemen. Aangezien ik gymnasium doe, heb ik ook latijn. Veel mensen denken dat dit vak geen nut heeft om te leren, maar het helpt je bij talen om de grammatica te bergrijpen en woorden te herleiden. Ook kan het handig zijn bij geneeskunde, een richting die ik wellicht ga nemen. Maar nu krijg ik te horen dat ik binnenkort de keuzen moet maken uit die 2.

 

Ik vindt beide dingen leuk, dus ik kan het daarop niet bepalen. Ook zijn beide vakken handig voor later, dus ook daarop kan ik niks bepalen. Ik vraag jullie hulp. Wat zouden jullie kiezen en waarom.

 

Alvast bedankt,


6 reacties

Ik zou technasium gaan doen 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi! Wij kunnen niet kiezen wat voor jou het beste is, dat kan alleen jij. Weet je al een beetje welk beroep je later wilt gaan doen? Je zegt dat je wellicht een geneeskundig beroep gaat doen. Dat is het slim om gymnasium te doen. (Je zult echt geen problemen krijgen met je geneeskundige beroep als je toch voor technasium kiest hoor, maar dat maakt het wel iets makkelijker) Als je bijvoorbeeld toch wel echt liever een technisch beroep wilt doen, ja, dan zou ik technasium gaan doen. Maar het ligt er echt aan welk beroep je wilt gaan doen. Je kunt daar maar eens over nadenken.

Reputatie 7
Badge +19

lastig zeg. Je moet dus eigenlijk kiezen tussen gymnasium (vwo met latijn of grieks) of technasium (vwo met O&O). De keuze is echt aan jou. Wat lijkt je het leukst en handigst?

Hallo Lol1907 :)

Dat is volledig je eigen keuze. Je kunt het bijvoorbeeld met je ouders of iemand anders zoals je mentor bespreken zodat zij jou kunnen adviseren.

-TheMightySlayer <3

Bedankt allemaal, ik zal dit ook effe met  mijn ouders en mentor bespreken

Halloo, 

 

Zou je het misschien ook niet met je teamleider, of een dergelijk persoon, erover kunnen hebben om een “uitzondering” te zijn, omdat je beide vakken leuk vindt of heb je dit al gedaan? 

 

Groetjesss!!

Reageer