Vraag

Wat is VMBO BB? En tips voor brugklas

  • 9 June 2021
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, ik heb een vraagje: Wat is VMBO BB voor niveau? En ik heb nog een vraagje: Hebben jullie tips voor mij asjeblieft, ik ga na de zomervakantie in de brugklas en ik wil graag weten wat ik beter kan doen en wat ik beter niet moet doen! 


2 reacties

Hey,

 

VMBO BB bestaat uit twee afkortingen. VMBO staat voor 'voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs’ en BB staat voor 'de basisberoepsgerichte leerweg’. Dat is 1 van de 2 richtingen binnen het VMBO, je hebt ook nog kaderberoepsgerichte leerweg (kb). 

VMBO is het niveau met de meeste leerlingen in Nederland en het niveau die de samenleving draaiend houdt, dus wees trots dat je op het VMBO zit!

En voor in de Brugklas, geef ik je vooral als tip mee: Wees jezelf, en zorg dat niet gaat kloten (excuseer mij voor mijn taalgebruik) of vervelend wordt. Probeer je zo volwassen mogelijk te gedragen want je zit niet meer op de basisschool! :wink:

 

Groetjes van mij!

Robin Hood

Badge

hoi 

ik zit net op de middelbare school en ik heb wel een paar tips

 ga meteen naar iemand toe 

als je naar iemand toe gaat dan zul je niet alleen zijn en iedereen vind het wel spanend en niemand wilt alleen zitten dus niemand zou zo snel nee zeggen

blijf ook niet te veel bij mensen uit je vorige klas of je vorige school

dan maak je minder nieuwe vrienden en blijf je bij wie je hebt 

maar blijf ook vooral jezelf

maak je ook niet druk om vervelende kinderen 

er zullen vast wel mensen zitten in je klas die gewoon kut zijn (ik heb dat teminste wel) maar trek daar niets van aan

je hoeft niet de hele klas aardig te vinden dus ga vooral op zoek naar mensen die je aardig vind

begin ook vanaf het begin met hard werken want anders dan kun je later daar last van hebben (heb ik) 

dat was het wel hoop dat je er wat aan had

bye

Reageer