Vraag

wat is een goed schoolniveau?

  • 27 June 2022
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi, ik heb laatst een middelbaren school advies gekregen en dat was vmbo gt / vmbo havo. Alleen de meeste kinderen uit mijn klas haalden havo/ vwo en toen ik vertelde wat ik had gehaald werd er met ooo… gereageerd. Is vmbo gt / havo dan slecht?

alvast bedankt!


7 reacties

Reputatie 1
Badge

Nee, valt reuze mee, maar het ligt eraan wat jijzelf ‘slecht’ noemt.

Maar alles wordt veel groter gemaakt dan dat het is (ten minste, voor mij).

Maar met mavo/havo kan je max. 2 schooljaren mavo/havo doen en dan wordt er in het 1e jaar gekeken welk niveau je aankan, dus met bijvoorbeeld alleen maar 7ens ga je volgensmij naar havo, en met 5en en 6en ga je dan naar mavo, of als het echt dramatisch is qua cijfers, ga je naar een nog lager niveau.

Maar mavo is meer praktisch, en minder theorie. Op havo is meer theorie, weinig tot geen praktijk.

Maar nee, het is niet ‘slecht’. Je kan altijd nog omhoog, of naar beneden (je klasgenoten dus ook).

 

Reputatie 7
Badge +9

Nee mavo/havo is niet slecht 

Reputatie 4
Badge +1

Het is zeker niet slecht. Na de brugklas kan je alsnog naar havo gaan.  Ook kan je na de mavo alsnog havo gaan doen, dan begin je in de 4de.

Reputatie 4
Badge +1

onnodige quote verwijderd

 

Nee hoor, totaal niet erg! Zoals @Meisje NL al zegt, kan je alsnog naar HAVO gaan, en andersom ook. 

Het is zeker niet slecht! er zijn geen goede of slechte niveaus. Iedereen is goed op zijn/haar eigen manier

Reputatie 7
Badge +9

Mavo/havo is ongeveer het Nederlands gemiddelde, dus het is zeker niet slecht :) 

Reputatie 4
Badge +2

onnodige quote verwijderd

 

Heel erg bedankt @NieuwAccount , ik ben nu minder onzeker en ben blij met je reactie.

bedankt!

Reageer