Wat gym met mij doet..

  • 8 January 2018
  • 18 reacties
  • 1582 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben geen sporttalent, dat wordt ik waarschijnlijk ook nooit maar ik vind gym zoooo verschrikkelijk op moment.. het lijkt als of ik niks goed kan doen want ik krijg alleen maar negatief commentaar, docent legt het dan soms nog wel eens uit en ik probeer het ook altijd wel daarna, maar meestal gaat het dan als nog fout waardoor de moed me soms wel in de schoenen zakt... ik vind het heel vervelend voor anderen dat ik zo slecht ben en dat maakt me ook nog eens onzeker. Wanneer mn docent toekijkt word het alleen maar erger... dan gaat letterlijk alles fout. Ik ben nu ook gewoon bang dat ik een onvoldoende krijg.. volgensmij boeit het mijn docent ook niks dat er een leerling tussen zit die zo slecht en shit is... ik zie gewoon tegen gym op nu... weet iemand wat ik kan doen om er niet meer tegen op te zien ofzo? Ik zit ook nog eens in een stomme klas waarmee ik gym heb... heb er ook nog eens geen vrienden in zitten dus die kunnen me er helaas ook niet door heen slepen... vorig jaar had ik altijd nog lol met hun en konden we alleen maar lachen om onze fouten, want hun waren ook bijna net zo slecht, maar nu in deze klas ben ik letterlijk de enige die zo slecht is....

18 reacties

jouw gym docent is docent geworden met een reden, hij/zij zal als het een normale docent is jou niet straffen wanneer jij je best doet. niet iedereen is overal goed in en als jouw klasgenoten dat niet begrijpen dan ligt dat toch echt aan hun en niet aan jou
gr imjustanonymous
Dan heb ik wss geen normale docent en een apparte klas ... 😢
onthoud, je kan niet beter dan je best doen en als anderen dat niet oke vinden is dat hun probleem. en maak je geen zorgen over een onvoldoende voor gym, die krijg je ten eerste niet zo snel en ten tweede heb je die met twee kleine voldoendes alweer opgehaalt. success
gr imjustanonymous
ik weet precies hoe jij je voelt. ik ben ook super slecht in gym terwijl de rest van de klas er super goed in is. heel awkward!
ik weet precies hoe jij je voelt. ik ben ook super slecht in gym terwijl de rest van de klas er super goed in is. heel awkward!
jaa.. vet stom. Ik heb dan ook nog eens een super stomme leraar dit jaar... het maakt hem volgensmij ook weinig uit dat ik zo slecht in alles ben enzo...
Hoi!

Vervelend dat je die gymlessen zo vervelend vindt. Ik begrijp je wel. Tot vorig jaar had ik een vervelende docent én een vervelende klas. Dat was echt niet leuk. Iedereen kon alles en ik niet. Iedereen kende die spelregels van alle sporten en ik snapte er als enige niets van.
Je bent hier niet alleen in :)

Ik zag altijd heel erg op tegen gym en kreeg buikpijn twee uur voor de les. Heb jij dat ook?

Ik denk dat je hier best mee naar je mentor gaat. Hij/zij is er voor dit soort dingen en kan je helpen. Ik weet niet wat er mogelijk is op jouw school i.v.m. gym, maar misschien kunnen ze voor jou een aangepast programma maken?

Onvoldoendes zijn niet leuk, maar al bij al is het ook maar gym. Ik kan me niet voorstellen dat een onvoldoende voor gym je veel problemen gaat opleveren. Als je mentor weet dat je gym echt niet leuk vindt, kunnen ze er rekening mee houden. Iedereen heeft wel zo'n vak waar die iets minder in is, en dat is ok.

Groetjes
x
Hee,
Het is één van de taken van een leraar dat het hem iets kan schelen hoe het met jou gaat. Of in ieder geval te doen alsof. Als je hem vraagt waarom je slecht bent in sport (en je kan tegen kritiek), gaat hij je vast helpen. Hij begint over je conditie, of geeft een lijst met spelregels, of legt uit dat je minder presteert als je een bepaalde druk voelt of een stomme klas hebt. Ik had een stomme klas en was bang dat ik voor gek stond en dat ik de bal miste. Met als gevolg dat ik de bal miste. Daarom wilde niemand me in het team. En daarom was ik weer banger dat ik voor gek stond. Net als dat je huiswerk maakt terwijl er naast je mensen ruzie maken. Dat ligt niet aan jou. Door stress presteer je minder. Sport helpt trouwens wel weer goed tegen stress.
Het kan zijn dat er een paar sporten zijn waar je goed in bent, maar dat je die nooit doet met gym. Bijvoorbeeld dansen, of langeafstandswandelingen. Of dat er een paar sporttalenten in je klas zijn die altijd winnen (ik weet hoe irritant dat is). Dan is de uitdaging te groot. Vind je sport buiten school leuker?
Ik denk dat het niet per se het probleem is dat je slecht bent in gym, maar dat het probleem is dat je het zo erg vindt om te gymmen. Dat versterkt elkaar trouwens ook. Als je zelfvertrouwen groter wordt en je klas leuker, wordt gym vast ook leuk.
D
Nou eerder vond ik het nog wel leuk, maar nu idd niet meer echt vanwege alles wat ik beschreef?
Het is begrijpelijk dat je het niet meer leuk vindt. Zie je het zitten om hierover met je mentor te praten?
Nee hihi
Waarom zie je het niet zitten om hierover met je mentor te praten? Het lijkt me zonde om gym je humeur te laten verpesten, en volgens mij kan een gesprek met je mentor helpen.
@100Divergent11

omdat ik bang ben niet serieus genomen te worden! Mijn mentor is ook al zo onaardig... uch het is wat dit jaar.
ik heb het vandaag geskipt.. het voelde niet goed maar het was zo veel minder stress wat wel veel fijner was! Maar ik kan het niet blijven skippen natuurlijk..
Jammer dat je je mentor niet aardig vindt. Is er een andere leerkracht waaraan je het zou willen vertellen? Of aan de conrector, of vertrouwenspersoon van de leerlingenbegeleiding?

Je voelt duidelijk het verschil bij je stressgehalte wanneer je gym hebt en wanneer niet, dus het is echt wel aangewezen hier iets aan te doen. Wat zeggen je ouders hierop?
ik heb binnenkort een gesprekje met mn mentor. dat heeft iedereen, dat doet onze school altijd, dat je 1x per jaar een gesprek hebt. I denk toch dat ik het wil zeggen... maar wat kan/gaat zij er dan mee doen als ik dat zeg...?
Goed dat je het wilt zeggen. Dat je mentor het weet, is in ieder geval al goed. Ik weet niet wat je mentor kan doen, maar dat hoor je vast van je mentor.
Ik herken dit wel ik zag ook altijd op tegen gym omdat ik er dan ook mee 'gepest' werd. T enige wat je mentor kan doen als je t haar verteld is t aangeven bij je gymdocent.. Ik heb dat ook gehad maar in de 1e klas had ik een docent die alles wat iedereen naar me riep negeerde dus dat loste niet veel op. Maar in de 2de en 3de kreeg ik een andere gymdocent waarbij ik me meer op mijn gemak voelde en ook een klas die niet zo vervelend deed,dit hielp enorm. Ik merk dat ik nog steeds heel onzeker ben maar het nu wel al iets beter gaat. Misschien kun je ook tegen je mentor zeggen dat je je niet op je gemak voelt bij de klas en vragen of zij een oplossing heeft..
Hii, je kan je school vragen om een soort vrijstelling voor gym omdat je je er slecht door voelt
Ik heb ongeveer hetzelfde, ik ben vreselijk onhandig qua motoriek wat vaak zorgt voor akward situaties bij gym, het verschil tussen jou en mij is dat ik er vaak zelf om kan lachen.

Reageer