Vraag

Waarom ga ik naar school?

• 5 June 2017
  • 6 reacties
  • 713 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ga elke dag naar school en wordt het een beetje zat, ik krijg huiswerk maar maak het nooit, in de les let ik wel op maar leer nooit voor toetsen. Ik krijg constant 8 en 9 als cijfer en ben 2e beste van het niveau. Waarom ga ik naar school en kan ik niet een hoger niveau doen? Ik ga nu elke dag naar school voor.... niks. In de volgende jaren wordt het wel moeilijker weet ik maar wat heeft dit voor nut?

6 reacties

Je gaat naar school voor je eigen toekomst. Zonder school geen werk, tenzij je in een snackbar wil werken Ik zou zeggen geniet er van. Overal keihard voor moeten leren is niet fijn. Welk niveau doe je eigenlijk?
Zonder school geen opleiding, zonder opleiding minder/geen goedbetaalde banen die je kan doen , minder geld waar je iets leuks mee zou kunnen doen en jezelf mee moet onderhouden.
Zonder diploma kun je bijna niks. Dat wil je ook niet. Welk niveau doe je? Als je nog niet op Gymnasium zit, kun je best omhoog klimmen. Misschien zorgt meer uitdaging er wel voor dat je school wat minder erg gaat vinden.

Gr. Pin
Ik zit op MAVO maar in elk geval bedankt voor alle reacties is zal een naar gaan vragen of ik naar een hoger niveau kan of moeilijkere stof kan krijgen 🙂
Reputatie 2
Badge +17
Ik denk dat het vragen naar moeilijkere stof voor jou niet zal helpen. Aangezien die stof niet getoetst wordt en alleen voor jou is, zal je het nooit echt goed tot je op kunnen nemen.
Wat je dan inderdaad beter kan gaan doen, is met je decaan of teamleider gaan praten over een stapje hoger, naar Havo. Die weet daar wel raad mee 😉

Reageer