Vraag

Waarom ben ik lui fddjfjdjejdj

  • 26 May 2021
  • 8 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hi ik ben een jongen van 14 en ik zit in de 3e. Ik heb het erg druk met school en heb ook veel te doen, maar ik voel me negentig procent van de tijd ongemotiveerd en lui. Vroeger kon ik makkelijk aan de slag met schoolwerk. Ik vond het niet leuk maar alsnog. Nu heb ik moeite met m'n bed uit komen. Soms lig ik de hele dag lang te rotten in m'n kamer en niks te doen. Ik voel me dan zo verschrikkelijk, lui en onproductief. Het is alsof m'n motivatie gewoon is verdampt. Als ik dan aan school werk begin, kan ik me erg moeilijk focussen en krijg ik alsnog nauwelijks wat af.  Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?


8 reacties

Heyy

 

Wat vervelend dat je je zo ongemotiveerd voelt. 
 

Misschien is het prettig om hier even met je mentor over te praten. Die kan je denk ik wel helpen om een plan van aanpak te maken en kan je helpen om je wat meer te motiveren.

 

Verder kan je proberen om niet te lang bezig te zijn met schoolwerk. Als je een halfuurtje bezig bent is dat lang genoeg en neem dan even een kleine pauze van 5/10 minuten. Even je hoofd legen door een stukje te lopen in de frisse lucht of door even wat te drinken en daarna weer met een fris hoofd verder werken! Als je te lang bezig bent word je namelijk sneller moe.

 

Probeer ook leuke dingen te blijven doen buiten schoolwerk om. Je moet niet de hele dag bezig zijn met school. Een stuk wandelen of een sport/hobby uitvoeren is ook belangrijk!

 

Hopelijk heb je iets aan deze tips🙂

 

Groetjes van mij

Heyy,

Ik zou een nieuwe slaapritme proberen. Wat ik heb gedaan is, elke dag me wekker zetten om 9:30. Als je vroeg wakker word en gelijk opstaat en gaat douchen krijg je echt wel motivatie. Je kan ook gaan wandelen voor frisse lucht.

Reputatie 7
Badge +19

Een planning of to do list maken kan helpend zijn. Je kan dat ook met je ouders bespreken zodat zij er bij kunnen helpen. Ze kunnen je stimuleren wel wat te doen.

maar het is een herkenbaar probleem hoor

Reputatie 2
Badge +1

@Mchaychay heel erg bedankt. 9:30 gaat helaas niet werken voor mij aangezien school begint om 8:30 maar ik kan wel een vroegere tijd kiezen. 

Reputatie 2
Badge +1

@jaivy ik heb todo lists en planningen heel vaak geprobeerd maar die werken for some reason niet goed bij mij. Ik wil het wel aan mn ouders vertellen maar ik ben bang ofzo. Ze zijn altijd heel supportive en willen altijd helpen maar toch is er een soort angst om dit soort dingen aan hun te vertellen terwijl het helemaal niet zo'n big deal is

 

Reputatie 2
Badge +1

@NaamNietBekend bedankt ik zal dit proberen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet genoeg water drink of buiten kom dus dit zal wel goed zijn

Reputatie 7
Badge +19

Klinkt alsof je toffe ouders hebt. U can give it a try at least. Denk dat ze blij zijn dat je hier hulp bij wil.

Badge

heyy,

ik herken me hier echt heel erg in. Ik heb zelf dat ik wel dingen wil doen zoals school enzo maar ik het gewoon niet doe omdat ik er geen energie voor heb ofzo. Opgegeven moment werd ik er echt helemaal gek van en wat ik toen gedaan heb is gewoon meer bewegen/naar buiten. Ik ging skaten of gewoon een random rondje door de stad fietsen. Het hoeft niet heel vermoeiend te zijn al is het maar 20 min maar het helpt echt heel erg om daarna aan school te werken en wat meer energie te krijgen

Reageer