Vraag

Vrienden

  • 5 January 2019
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

Badge
Ik heb een probleem, ik ben net gestart met de middelbare school en ik heb geen vrienden ik zit wel gewoon bij mijn klas, en jongens vinden mij knap enzo maar bij de meiden hoor ik gewoon niet dus hun gaan met ze allen uit en ik zit altijd alleen thuis ik heb wel 1 beste vriend die staat altijd voor mij klaar maar hij woont in belgie en kan ik alleen in de vakanties naartoe. maar het zou ook leuk zijn om vrienden op school omdat ik me anders altijd heel alleen voel heeft iemand tips of de oorzaak hiervan dankjewel voor het lezen.

7 reacties

Hey,

ik weet hoe het is, daarom kan ik je niet helpen. Sorry.

Ik kan er wel voor je zijn als je erover wil praten.


Sterkte!
Hoii een meisje,

Ik geef je wel wat toekomstige hoop; in klas 3,4,5 worden klassen hevig omgegooit (ligt er wel aan welk niveau je doet). Ook kan je aan je mentor vragen of je van klas kan veranderen, of wanneer je naar de tweede gaat. Dan kan het zeker.
Voor nu, als de meiden je echt niet leuk vinden, ga met je vriendinnen van de basisschool om. En met jongens omgaan is ook niet zó erg, toch?

mvg Anon.
Tekst verwijderd door de Kindertelefoon ivm forumregel 7: het vragen om, of het geven van persoonsgegevens is niet toegestaan
hey,

ik snap dat dit natuurlijk vervelend is.

is het zo dat jij ruzie heb met de andere meiden?
anders kan je proberen met elkaar te praten en misschien groeps opdrachten enzo te doen, en via die manier elkaar beter leren kennen en vrienden wordne
hey,
Das echt balen!
Ik weet ook niet zo heel goed wat je er aan kan doen,
wat al is gezegd, dat je misschien overgeplaatst kan worden naar een andere klas?

Zijn er misschien andere mensen die je goed kent bij je op school? Met jongens omgaan kan ook heel erg gezellig zijn! Het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar beter dan niets.

Probeer anders om een beetje in contact te komen met die andere meiden, doe een keer een opdracht samen, maak een praatje. Wees gewoon jezelf, er is altijd wel iemand waarmee je het goed kan vinden. Misschien dat je dit jaar nog niet echt een hele goede vriendin hebt op school, maar volgend jaar kan dat zo weer anders zijn.

Mijn eigen vriendinnen leerde ik ook pas kennen in de 3e klas. Dus misschien komt het allemaal nog goed

Xxjee
hey,

Oh ik herken dit echt! Ik had dit ook in de 1e en de 2e. Daarna pas kwam ik tot de conclusie dat ik echt zelf actie moest ondernemen. Ik ging er meteen van uit dat de andere meisjes me niet mochten maar dat was uiteindelijk niet zo. Ik had gewoon kunnen vragen om mee te gaan of ik had zelf iets kunnen regelen. Het is ook goed om, als je dan mee gaat met hen, met de meisjes waarmee je een klik had zelf een keertje met zn tweeën af te spreken. Niet te veel nadenken over dit soort dingen maar gewoon proberen. Je hebt niets te verliezen! En als je uiteindelijk een keertje hebt afgesproken, merk je pas hoe makkelijk het eigenlijk was om iemand te vragen. Bij het afspreken zelf kan je natuurlijk best verlegen zijn maar dat maakt niet uit, zij zijn vast ook onzeker en het hoeft niet perfect te gaan. Er is namelijk altijd wel minimaal 1 'awkward' moment. Doe wat je het liefst wilt! Dan ben je later tevreden over wat je uiteindelijk hebt gedaan. Ik was trouwens na de 1e en 2e goede vrienden geworden met de mensen uit mijn klas. Het waren niet de mensen waar ik mee omging maar we konden het wel heel goed vinden. Terwijl ik in de eerste en tweede dacht dat het allemaal stomme mensen waren. Ik denk dat het bij jou ook mee zal vallen. Succes!
@Anoniem.groet welk niveau doe jij dan? (:

Reageer