vraag over leren toetsen

  • 29 October 2018
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal ik heb een vraag over zoals de titel al zeg vraag over het leren toetsen.
ik heb dislectie en ik kan moelijk voor toetsen leren ik raak ook gestres en geieriteerd als ik moet leren of plotseling als ik ben aan het leren weet iemand wat ik moet doen of tips om goed te kunnen leren laat het weten

4 reacties

Heyy,
Bij talen kan het misschien helpen om de woordjes op te schrijven of een overhoorprogramma te gebruiken, bv. WRTS,

bij zaakvakken moet je vaak lange stukken tekst lezen, als je het hardop voorleest onthoud je het misschien beter. Ook een mindmap/ samenvatting kan daarbij helpen.
succes!!!
Hoi,

Veel mensen met dyslexie onthouden iets beter als ze het hebben gehoord. Werkt dit voor jou ook zo? Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen, is iemand de teksten in je boek laten opnemen (dus voorlezen en dat dan opnemen). Dan kan jij rustig naar de teksten luisteren en zo voor je toetsen leren.

Je raakt veel in paniek / in de stress tijdens het leren. Komt dat omdat je het niet goed kan lezen door je dyslexie of heeft het een andere reden?

Wat sowieso helpt, is om overzicht te houden. Maak een duidelijke en reƫle planning. Zorg dat je werkplek netjes en rustig is. Dan werk je meestal relaxter. Neem ook genoeg pauzes om tot rust te komen.

Verder denk ik dat dit een vraag is die je ook heel goed aan je mentor kan stellen. Misschien heeft hij/zij nog tips!

Gr. Pin
bedankt allemaal ik ga die tips zeker gebruiken
gewoon pennen hoevaker en hoe langer je iets herhaalt hoe beter het in je hooft blijft probeer sesies van 20 min paze van 5 min todat je alles kent zit al in havo 4 en het werkt nog steeds
(dit hangt wel af van welke vak wiskunde en scheikunde natuurkunde economie geschiedenis en ak moet je begrijpen en niet klakkeloos leren)Beste is bij zulke vakken je lesboek lezen opdrachen maken en nakijken als het fout is kijk jr wat fout is en herhaal je na paar min en onthoud je deze fout)

Reageer