Volgende stap in mijn leven

  • 16 May 2018
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben nu op een punt aangekomen in mijn leven dat ik keuzes moet maken maar ben daar niet heel goed in.

Momenteel ben ik alleen maar bezig met films/series/youtube kijken en gamen. Dit doe ik vanaf dat ik wakker ben totdat ik ga slapen. Ik doe dus niet echt wat nuttigs. Over een maand heb ik mijn diploma ( ik ben dan 20 ). Ik ben momenteel een opleiding niv 3 aan het doen die ik eigenlijk niks vind. Ik heb deze opleiding gekozen omdat ik me snel ergers voor moest inschrijven. Ik weet alleen niet wat ik nu wil en ga doen.

- Ik zat eraan te denken om part time te gaan werken omdat ik geen zin heb om weer 2-4 jaar op school te zitten. Het leer gedeelte lukt mij gewoon niet. Ik kan mezelf niet zeggen dat ik eraan moet gaan zitten en me huiswerk/toetsen moet gaan leren.

- Ik zat eraan te denken om een opleiding te doen die ik wel leuk vind alleen dat zit dat leer gedeelte in me weg. Sindsde 2e met de middelbare school ben ik eigenlijk al gestopt met het leren van toetsen ( dus 6-7 jaar geleden ). Ik ben hierdoor afgezakt en vanaf dat punt was leren niet meer nodig omdat het te makkelijk werd.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren?

1 reactie

Een hobby zoeken waarmee je uren en uren bezig kan zijn, in plaats van gamen. Dan ben je ten minste met iets nuttigers bezig, het is beter voor je ontwikkeling, je gezondheid, je creativiteit, je lichaam, eigenlijk alles. Na een tijdje krijg je dan vanzelf zin om je leven op te pakken. Je zou dan een bijbaantje kunnen zoeken, zoals bijles geven, dan leer je er nog van. Je kan, zodra je je diploma hebt, een tussenjaar nemen, en daarna naar de vavo voor een havo-diploma of iets dergelijks. Dan ben je al drie jaar verder en zit je midden in je leven, mag je zelf een leuke baan of vervolgopleiding kiezen.

Doe niet alles is een keer, maar in stapjes. Dus eerst aankleden en ontbijten voor je gaat gamen, en avondeten enzo. Zet dan vaker een raam open, game zonder geluid en zet een mooi muziekje op. Of maak zelf muziek. En ga af en toe naar het strand of een park, gewoon in de zon liggen en niet nadenken. Of game alleen als het vies weer is.

Liefs,

Reageer