Vraag

verkeerde opleiding

  • 23 January 2020
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb de verkeerde opleiding gekozen en kan begin volgend schooljaar een interne overstap maken naar een andere richting die ik wel wil doen, maar heb eigenlijk geen motivatie meer voor de opleiding die ik nu doe. Ik doe deze opleiding met erge tegenzin en hij is ook redelijk pittig en ik heb het idee dat als ik geen goede cijfers haal ik mijn kans verlies om die switch te maken. Klopt dit? 

 

Ik  begin de andere opleiding gewoon weer in het eerste jaar dus dat zou toch eigenlijk geen grote invloed moeten hebben? Want ik krijg het idee dat als ik dit jaar helemaal moet afronden ik mezelf helemaal ga uitputten, ik heb nu al bijna nergens meer motivatie voor en zie zelfs geen plezier meer in dingen de me eerst wel opvrolijkte. ik ga switchen van opleiding maar blijf op de zelfs school, dus kunnen ze me weigeren omdat mijn motivatie op de vorige (die ik nu doe) slecht was?


1 reactie

Hoi

 

Of je kansen op een overstap naar beneden gaan door lagere cijfers, weet ik niet. Dat zou je met een leerlingenbegeleider of je mentor kunnen bespreken. Deze zouden je evenwel kunnen helpen bij het vinden van motivatie voor de opleiding die je momenteel volgt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer