verhuist en nieuwe school.

  • 16 August 2019
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey everyone,

Jup, daar ben ik weer met een nieuw topic. Ik ben namelijk een paar dagen geleden verhuist van r. Naar b. Ik heb m'n hele leven in R. Gewoond en ook in hetzelfde huis. Ik zat op een super leuke school en had daar net nieuwe vriendinnen en mijn brugklas jaar afgerond. Opeens kwam het nieuws dat we naar een wildvreemde stad gingen verhuizen. Dat betekend dus ook een nieuwe school. Ik praat er veel over, maar wilde toch even vragen:

Hoe vind ik nieuwe vrienden? Wat vinden jullie fijn en niet fijn als een nieuw iemand je aanspreekt? Hebben jullie tips voor mijn eerste schoolweek?

Het komt vast goed, maar ik ben zo'n iemand die over alles zorgen maakt. Dusja..

Xx simonesz

1 reactie

Hey,

Eigenlijk is het fijn als je een nieuw persoon aanspreekt terwijl je jezelf blijft. Net als dat je in een nieuwe klas komt.

Je eerste schoolweek is het in de klassen zelf wat rustiger, omdat mensen elkaar nog niet goed kennen en dus stil zijn tegenover leraren. Daarna wordt het drukker in de klas. in de aula's, echter, kun je helemaal losgaan. Daar zul je niet awkard overkomen als je opeens begint te praten. Daar zijn de aula's voor! Dat is dus de plek waar je vrienden moet vinden.

Zoek een groepje, als er groepjes zijn, en vraag wat ze doen. Misschien vragen ze wat over jou. Met geluk zit je naast iemand en met diegene kun je vrienden worden. Misschien helpt diegene je ook wel met de weg zoeken, etc. Dan heb je al één persoon en die zit meestal ook weer aan anderen gehecht.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer