Vraag

veel stress

  • 24 May 2022
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb stress en dat komt doordat ik in de eerste maanden van het schooljaar veel onvoldoendes heb gehaald me mentoren zeiden al toen het school pas twee maanden op die school was dat ik naar een andere school moest ook gaat het al maanden niet zo goed met me en dat komt door meerdere dingen zijn gebeurd ik wil niet alles gaan zeggen maar ik had vorige jaar eerst een ander school advies en toen me school advies werd aangepast mocht ik aan niemand vertellen ook niet aan me beste vriendin toen ook bij de eindmusical had ik geen vertrouwen in dat kwan door me juf en meester van toen en dit jaar voor de meivakantie de ruzie met de mensen die toen in me tafel groepje zaten en ik ben bi en ik durf het aan niemand te zeggen en nu heb ik nog geen overgang rapport voor Engels sta ik 0,3 te laag en voor Frans sta ik 0,2 te laag en dat was het ik vind dat niet zo laag maar ik heb het gevoel dat me mentoren me naar een andere school willen of niet in hun klas willen hebben en wil ook dood door alle dingen die er zijn gebeurd kan iemand me advies geven hoe ik Frans en Engels op kan halen 


5 reacties

Stress is echt niet nodig! Je kan er momenteel niks aan veranderen, want je doet je best en je toont inzet aangezien je je cijfer wil ophalen. Zelf sta ik nu een 9 gemiddeld voor Frans, maar dat komt vooral door de leertoetsen. Ik ben trouwens ook blijven zitten en blijven zitten is echt niet erg, ik vond het achteraf eigenlijk wel beter, omdat ik nu in een leuke klas zit waarin ik met veel mensen bevriend ben. In Engels ben ik niet super en haal ik altijd rond de 6, maar mijn tip voor deze talen is toch wel om veel te oefenen en je woordenschat te vergroten. Leer ook alle signaalwoorden want die zijn erg belangrijk. Afhankelijk van wat voor toetsen je hebt kan je voor leestoetsen met oude examens oefenen (wel van een lager niveau natuurlijk) en voor leertoetsen die uit zinnen en woorden bestaan kan je websites zoals WRTS gebruiken en dan blijven oefenen totdat je alles kent. Doe dit ruim van te voren en dan is het goed te doen om hogere cijfers te halen.

Reputatie 3
Badge +1

heyyyy, 

super vervelend voor je! Ik wil even een gekke speech geven:

Ik weet dat het super zwaar is enzo, maar je leeft maar 1x (voor zover ik weet) dus haal daar het beste uit. Als jij nu keihard aan de bak gaat en Engels en Frans omhoog haalt kan dat grote gevolgen hebben op je toekomst. En even over dat je bi bent, je hoeft het niet te vertellen. Ik heb zelf wel tegen mijn vriendinnen vertelt dat ik pan ben, maar al mijn vriendinnen zijn bi of lesbisch ofzo, dus mijn situatie is ook anders. Als je het niet wil vertellen, doe het dan lekker niet. Als je het later wil vertellen, vertel het dan later. Het zijn jouw keuzes. Verder, Ruzies hebben met mensen is heel normaal. Ik heb zo vaak ruzie met mensen. Kom op! even doorbijten nu.

Oke… Ik hoor het al. Ik ben heel slecht in het geven van een speech maar ik hoop dat het je alsnog heeft geholpen. Groetjes!!!

Reputatie 7
Badge +9

Oké 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks

Hey, ik begrijp hoe het is om in de stress te zijn.

Veel leraren zeggen dit, maar het beste is om te plannen. Schrijf op wat je doet en wanneer, zo voorkom je dat alles in een keer komt :].

Als je, net als ik, niet of niet lang aan een planning kunt helpen, is het dan mogelijk om op huiswerkbegeleiding te gaan? Zo niet, vraag dan aan je ouders/verzorgers of mogelijke broers of zussen of ze je willen helpen met je schoolwerk. Je kan dit :3.

Oh, en je mentoren willen je helemaal niet uit de klas. Ze willen je alleen helpen. Ik begrijp dat je zo’n beeld krijgt maar geen enkele mentor hoort dat te denken.

Reageer