Vraag

Van gymnasium naar vavo

  • 7 March 2019
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik ben 17 jaar oud en loop al ongeveer vier jaar rond met ernstige psychische problemen. Eerst een eetstoornis waar ik inmiddels van hersteld ben, en sinds ongeveer twee jaar ook een zware depressie waarvoor ik nog steeds in behandeling ben. Mijn thuissituatie helpt niet mee met het herstelproces en het gymnasium, waar ik sinds mijn 13e op zit is op dit moment simpelweg te zwaar voor mij.

Daarom heb ik besloten om naar het vavo te gaan aankomend jaar. Mijn mentor, decaan en psycholoog staan daar volledig achter en mijn ouders ook een soort van. Alleen begint de schoolleiding nu moeilijk te doen, deze moet namelijk toestemming geven voor een uitbesteding en daar doen ze moeilijk over vanwege financiƫle redenen.

Ik weet dat ik dit nodig heb om verder te herstellen maar weet ook niet wat ik nu moet doen. Ik heb morgen een gesprek met mijn mentor en dan hoor ik hier meer over. Dit moet gebeuren, heeft iemand hier toevallig ervaring mee of met iets soortgelijks? Kan ik hiermee naar instanties stappen, kan mijn psycholoog hierin iets voor mij betekenen?

Ik hoor graag van jullie!!

1 reactie

Hey,
zelf heb ik hier geen ervaring mee dus kan ik je niet helpen op dat vlak...
Ik denk wel dat je psycholoog je ermee kan helpen aangezien een psycholoog jou beter kent dan jezelf.(dit weet ik wel uit ervaring)
Hopelijk dat je mentor je hierbij kan helpen en dat jullie tot een overeenkomst komen, er zijn toch al veel mensen dat achter jouw beslissing staan.

super veel succes!
Zon

Reageer