Hoii
Ik ga aankomend schooljaar naar 4 Vwo
Ik heb 3 jaar in een havo/vwo klas gezeten dat houdt dus in dat je eigenlijk gewoon havo lesmateriaal krijgt en als je daar hoge cijfers hebt je ook het vwo aan moet kunnen
Ik ben tot nu elk jaar ruim over gegaan en ook ruim voor vwo
Voor havo moet je gemiddeld een 6 hebben
Voor vwo gemiddeld een 7
Ik zit ook dit jaar weer boven de 7 maar ik kies vakken waar ik niet zo goed in ben zoals scheikunde en natuurkunde omdat ik later iets medisch wil gaan doen
Er stappen echt maar heel weinig mensen over van 3 havo/vwo naar 4 vwo de meeste mensen hebben al 3 jaar gymnasium of ze hebben 2 jaar in de speciale "masterclass" gezeten.
Maar ik ken dus ook helemaal niemand en al mijn vriendinnen gaan naar de habo
Mijn vraag is dus wat zijn jullie ervaringen met 4
vwo?
Alvast bedankt 🙂
Van 3 havo/vwo naar 4 vwo
A
A
Heel erg bedankt voor al jullie reacties 🙂 Ik begin maandag in V4C, en ik ken een aantal mensen.
Ik ben al een stuk minder nerveus.
Ik ga hard werken en ik heb ook ouders die me goed kunnen helpen met scheikunde&natuurkunde.
Thanks
Ik ben al een stuk minder nerveus.
Ik ga hard werken en ik heb ook ouders die me goed kunnen helpen met scheikunde&natuurkunde.
Thanks
4 VWO is lastig, uiteraard. Het hoogst wenselijke niveau wat er is (gymnasium is VWO). Maar het antwoord op je vraag of 4 VWO lastig is, is makkelijk.
Je gaat het halen, zolang jij je maar inzet voor school. Het is misschien even een moeilijk verschil tussen HAVO en VWO, maar daar wen je wel aan. Zolang jij je huiswerk maakt en leert voor toetsen/so's, ben ik er van overtuigd dat je het gaat halen.
Wat betreft vrienden, die maak je vanzelf wel in je nieuwe clusters.
Je gaat het halen, zolang jij je maar inzet voor school. Het is misschien even een moeilijk verschil tussen HAVO en VWO, maar daar wen je wel aan. Zolang jij je huiswerk maakt en leert voor toetsen/so's, ben ik er van overtuigd dat je het gaat halen.
Wat betreft vrienden, die maak je vanzelf wel in je nieuwe clusters.
A
Hi,
Ik zou goed erover nadenken.
Het is niet dat je je vrienden nooit meer gaat zien sowieso...gewoon in de pauzes.
Als je er toch voor kiest om havo te gaan doen dan is dat prima, en misschien werkt dat beter voor jou!
Even een tip als je havo eindexamen hebt gedaan mag je nog 1 jaar extra doen en dan heb je dus vwo.
Dus mocht je kiezen voor havo kan je altijd nog terug.
Denk er maar goed over na
xX Maii
Ik zou goed erover nadenken.
Het is niet dat je je vrienden nooit meer gaat zien sowieso...gewoon in de pauzes.
Als je er toch voor kiest om havo te gaan doen dan is dat prima, en misschien werkt dat beter voor jou!
Even een tip als je havo eindexamen hebt gedaan mag je nog 1 jaar extra doen en dan heb je dus vwo.
Dus mocht je kiezen voor havo kan je altijd nog terug.
Denk er maar goed over na
xX Maii

Ikheb er geen ervaring mee (Begin na de vakantie op de middelbare, dan ga ik VWO doen). Maar gezien je cijfers, gaat het je lukken.. het zal wel moeilijk worden (denk ik).. Maar als je goed je best doet, lukt het je wel! Gr. Anoniem8090
A
Inderdaad , vwo is wel een stuk moeilijker dan havo . Ik zit zelf op vwo en de leraren hebben we eens laten zien hoe het lesmateriaal op de havo eruitziet en ik zit straks in de tweede klas , en daar is het verschil al heel groot
Je leert vast een zeker snel mensen kennen en zo te zien ben je erg slim en kan je het makkelijk redden! Als je echt graag iets medisch wil studeren maar niet zo goed in de vakken bent moet je gewoon extra je best doen voor die vakken. Maar alles om je droom/doel waar te maken toch?
A
Dankjewel voor jullie reacties:)
A
Hey!
Bij mij op school heb je dan 3/4 toetsweken dus dan moet je super veel leren 😞 En het schijnt dat 3 vwo moeilijker wordt gevonden dan 4 vwo, geen idee waarom.
En, inderdaad, je gemiddeldes zijn goed dus dat lukt vast wel!
Bij mij op school heb je dan 3/4 toetsweken dus dan moet je super veel leren 😞 En het schijnt dat 3 vwo moeilijker wordt gevonden dan 4 vwo, geen idee waarom.
En, inderdaad, je gemiddeldes zijn goed dus dat lukt vast wel!
A
Hoi!!! ik zit op de havo in de eerste klas en ik hoorde dat je dit aan een decaan kan vragen 🙂 🙂 🙂 🙂
A
Ik denk dat dat per persoon verschillend is! Iedereen heeft zijn/haar eigen niveau. Maar van mijn vrienden hoor ik weleens dat het vooral wel veel leren en huiswerk is, maar ik lees al dat je een cijfer hebt boven de gemiddelde, dus dat moet vast lukken!
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.