Vraag

Uitgescholden door jongens van mijn school

  • 3 June 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Hallo, ik zit nu net bijna een jaar op de middelbare school en ik pas er niet tussen. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel (6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens )Waar ik woon is  een lotingssysteem waar je twaalf scholen moet invullen en dan van leuk naar minder leuk. Ik ben op mn 10e keus gekomen en het is niet goed uitgepakt. Ik word best vaak uitgescholden voor kankerhoer enz en ik wil weg maar dat kan pas in juli. Ik ben ook nogal eenzaam omdat ik in een ander stadsdeel woon dan mn klas. Ik ben radeloos en probeer aan mn ouders duidelijk te maken dat het echt niet goed gaat, maar ze geloven me maar half, dus daarom ben ik hier. Ik heb mn moeder laatst verteld dat ik al een tijdje selfharm, maar ze maakte er een soort grap van; “waarom doe je dat dan? Dat heeft toch geen nut, jezelf pijn doen? Haha”. Nou weet je wat ook geen nut heeft, mijn leven, met zo’n moeder die vindt dat ik me aanstel. Ik ben het zat en ik wil dood. Alleen dat is ook “aanstellerij”. Mn vriendinnen geloven het ook maar half en het gaat echt niet goed.. ze zijn ook nog eens homofobisch, en ik ben bi :,).  Alleen mn zus, beste vriendin en konijnen weten het. Mn zus die vind niet dat ik me aanstel, mn beste vriendin ook niet, en mn konijnen praten niet terug, dus dat is makkelijk. Sorry dit is een lang verhaal maar ik wilde het er even uit. Heeft iemand advies wat ik zou kunnen doen..?


3 reacties

Heeyy!

Heel vervelend dat je moeder je niet serieus neemt met een best-wel serieuze situatie! En goed dat je zus en beste vriendin wel luisteren! Wat ik zou doen als ik jou was is; je moeder gewoon negeren. Heel straight up gezegd maar ik zou haar gewoon negeren. Zodat ze ziet dat je gewoon serieus bent en er niet een lol van maakt. Dan zal ze vast een keer vragen wat er is en dan neemt ze je wel serieus. En het is helemaaaal niet erg dat je bi bent!! you go girl. Je hoeft je echt niet eenzaam te voelen op school. Hustle alone. EN ALS ZE JE UITSCHELDEN VOOR KANKER HOER ZEG WAT TERUG!!!!! kom met een goeie comeback. En anders help ik je wel ik heb wel goeie comebacks. En laat dit aan je mentor weten. Het is niet kinderachtig om te snitchen gewoon doen. Kom vooral voor jezelf op en wees niet bang om ze aan te spreken! En het gaat ook niet altijd goed met mij en mijn  moeder support me ook niet maar ik bouw op me zelf. En dat is waarom ik niemand nodig heb. Let me know :)

Hoi Mchaychay!

dankjewel, ik loop hier te grijnzen achter mn telefoon,  ik ga gelukkig aan t eind van t jaar weg, maar de vraag is waar naartoe, maar ja, dat zien we dan wel weer. Dit zijn oplossingen waar ik niet aan had gedacht (k heb de hersencellen niet) en nog ff over mn mentor, hij is zeg maar de rector, want mijn originele mentor heeft corona, al heel lang. Maar als rector heeft hij weinig tijd om echt als mentor te helpen.. 

Oh ja maar mentoren helpen ook vaak niet laten we eerlijk zijn. Mijn tip naar jou is: Negeer je moeder zodat zij der ook bewust van is dat je gewoon bloedserieus bent! Op school zou ik gewoon oortjes indoen en doen alsof je iedereen negeert zodat het niet lijkt alsof je eenzaam bent. Gewoon op jezelf bouwen doe ik ook! Als mensen je uitschelden, kom met een goeie comeback en laat ze zien dat je goed voor jezelf kan opkomen! Ga gewoon naar school met de mindset: '’ik kom naar school om te leren en niet om mensen te entertainen'’ . En Altijd aanspreken believe me. Ik hoop dat ik je geholpen heb :))

Badge

Hoi Mchaychay!

dankjewel, ik loop hier te grijnzen achter mn telefoon,  ik ga gelukkig aan t eind van t jaar weg, maar de vraag is waar naartoe, maar ja, dat zien we dan wel weer. Dit zijn oplossingen waar ik niet aan had gedacht (k heb de hersencellen niet) en nog ff over mn mentor, hij is zeg maar de rector, want mijn originele mentor heeft corona, al heel lang. Maar als rector heeft hij weinig tijd om echt als mentor te helpen.. 

Reageer