Vraag

Twijfels over docenten bedanken - wel of niet en hoe?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Na lang overwogen te hebben of ik hierover echt een topic aan wilde maken, heb ik besloten om dat toch maar te doen - zoals je kan zien 😉. Ik heb 2 kwesties; de een is en verlengde van de ander. Ik weet dat jullie geen keuzes kunnen maken voor mij, maar wellicht wel helpen door middel van het delen van jullie ervaringen, tips of iets anders! Here we go.

Ik ben dit jaar echt ontzettend blij met m’n docenten. Ze zijn ontzettend aardig en geven prettig les. Ik kan dat hier verder nu niet zo goed uitleggen. Ik wil hen daarom bedanken voor het jaar. In de afgelopen jaren was dat eigenlijk altijd de classic ‘Bedankt voor het jaar.’ Dit jaar wil ik echter meer kwijt dan dat.

Ik heb altijd al moeite gehad met keuzes maken, van het kiezen tussen twee lego-sets in de speelgoedwinkel tot het kiezen van een vakkenpakket. In dit geval twijfel ik of ik daadwerkelijk meer wil zeggen dan de classic en zo ja, hoe dan: ofwel mondeling/irl ofwel door middel van een brief (geen biografie ;)). Bij de brief is er dan ook nog de keuze uit live overhandigen, voorlezen, digitaal of in het postvakje. Het ene moment wil ik het een, het andere moment het ander. Ik ben simpelweg bang om de verkeerde keuze te maken, met eventuele gevolgen van dien.

Tot zover de algemene, grootste kwestie. Dan heb ik nog mijn Latijn-docent. Zij betekent het meest voor mij qua docenten (op een professionele manier). Ik kan verder niet zo goed uitleggen waarom, maar dat is ook niet zo belang. Ik wil haar graag bedanken middels een fles wijn of een ander cadeau(tje). Ook hier twijfel ik of ik dat wel moet doen en zo ja hoe. Eigenlijk dezelfde keuzes: helemaal niet doen, persoonlijk overhandigen of bestellen en bij haar af laten leveren (adres kan ik wel regelen via en andere docent).
Een kanttekening is dat best wel veel jongens op haar geilen (ze is nog niet zo oud en is betrekkelijk knap en ja dan gaat dat hard). Ze kent mij weliswaar vrij goed, maar toch wil ik niet overkomen als een van die geilende jongens, hetgeen best wel eens zou kunnen gebeuren als ik haar een cadeau(tje) geef.

Ik ben in principe niet van plan mijn ouders hierbij te betrekken omdat ze het sowieso raar gaan vinden en vragen gaan stellen op niks af. Ook mijn vrienden houd ik hierbuiten, want dat kan allen maar slecht uitpakken als ik hun hierover vertel. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar toch.

---

Bedankt voor al het leeswerk 🙂. Hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, hoe is het gegaan/afgelopen? Hebben jullie tips voor deze kwesties of keuzes maken in het algemeen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Edit: Ik heb al op het forum rondgekeken, maar niet echt een topic gevonden die mij helemaal helpt.


32 reacties

Hey,

 

Eerlijk gezegd begrijp ik dat je je docenten wilt bedanken en ik vindt het echt niet gek! Daarnaast weet ik eigenlijk zeker dat jou docenten het heel erg zullen waarderen. Of ze zijn geen goede docenten, maar dat is in jou stukje niet te lezen!

Alle keuzes zal je inderdaad zelf moeten maken maar doe waar je je goed bij voelt! 

Wel wil ik nog iets zeggen over je Latijn-docent. Ik weet niet of het verstandig is om iemand bij wijze van spreken de hemel in te bedanken. Ik denk dat een brief of kaart naar alle docenten genoeg is. En eventueel bedank je de Latijn-docent nog even mondeling.

Ik ga er vanuit dat de docenten dit totaal niet zien aankomen of verwachten. Want het is nou eenmaal zijn of haar baan. Het is hun baan om jou te helpen en dingen te leren over hun vak. En als docent bouw je altijd een relatie op met een leerling. 

Wat ik zou doen, is gewoon een brief/kaart of wat dan ook sturen. En ik weet zeker dat ze dat heel leuk zullen vinden en het sowieso niet erg vinden!

 

Groetjes van mij!

 

Heey @eenanoniemejongen1 ,

Goed dat je er een topic over hebt gemaakt! Ik kan me wel wat voorstellen van je keuzestress.

Toch denk ik dat je in deze kwestie(s) niet echt een foute keuze kunt maken, het is namelijk een persoonlijk iets. Als je het niet zou doen, ofwel een classic bedankje, is dat helemaal oke. En als je het wel zou doen, toon je daarmee wel echt je dankbaarheid en dat is ook oke.

Iets van mijn eigen ervaring:
Zelf heb ik docenten wel altijd een bedankje/cadeautje gegeven. Vroeger bijvoorbeeld een zelfgemaakte tekening of kaart of een potje met een kaars etc. Later werd het meer echt een cadeautje, zoals een gebruiksvoorwerp of iets wat bij die docent past. -Kan ik verder niet over uitweiden.- In ieder geval ik heb mijn docenten altijd wat ggegeven. Mijn ervaringen hiermee zijn zeer positief, niet elke docent verwacht het en je maakt ze er echt wel blij mee

Op de middelbare heb je natuurlijk veel meer docenten, dan gaf ik sowieso mijn mentor iets en ook de docenten die iets voor mij betekenden of waar ik een klik mee had.

Net zoals jij hebt met de mevrouw van Latijn. Het is dan ook helemaal niet gek of geil om haar een cadeautje te geven. Zij is je docent he, ik denk dat zij zichzelf ook zo ziet in relatie tot haar leerlingen. 

Dan hebben we nog heel wat keuzes betreft wat voor cadeau en welke manier van overhandigen. Doe hierin vooral wat goed voelt voor jou.

Zelf zou ik toch wel uiteindelijk kiezen voor persoonlijk overhandigen, je ziet dan ook gelijk iemands reactie en dan heb je het maar gehad. Vaak heb je dan nog een leuk praatje en kun je het op die manier (positief) afsluiten voor dat schooljaar.

Laten we het eens omdraaien; stel jij was de docent, wat zou jij dan leuk vinden? Dat wil niet zeggen dat je het op die manier moet doen, maar laat je het van een andere kant bekijken en erover nadenken.
Daarnaast nogmaals; er is geen fout. Want je doet het op jouw manier.

Het is wel goed om te bedenken dat je helemaal niks verplicht hebt. Ik weet ook zeker dat je docenten het zullen waarderen, maar hoe je het ook doet, elk bedankje is er al één!

Groetjes,
Simply Me

 

Eerlijk gezegd begrijp ik dat je je docenten wilt bedanken en ik vindt het echt niet gek! Daarnaast weet ik eigenlijk zeker dat jou docenten het heel erg zullen waarderen. Of ze zijn geen goede docenten, maar dat is in jou stukje niet te lezen!

Ja dat is iets waar ik best wel over twijfel inderdaad. Ik ben bang dat ze denken ‘Wat moet ik hiermee? Wat is dit?’ en het ongemakkelijk of raar is.

Wel wil ik nog iets zeggen over je Latijn-docent. Ik weet niet of het verstandig is om iemand bij wijze van spreken de hemel in te bedanken. Ik denk dat een brief of kaart naar alle docenten genoeg is. En eventueel bedank je de Latijn-docent nog even mondeling.

Ik snap wel wat je bedoelt ja, ik zou dan ook wel iets goeds bedenken en niet helemaal de hemel in prijzen, maar ik snap je punt.

Wat ik zou doen, is gewoon een brief/kaart of wat dan ook sturen. En ik weet zeker dat ze dat heel leuk zullen vinden en het sowieso niet erg vinden!

Ik denk dat het dan een brief in het postvakje wordt, maar wacht eerlijk gezegd nog even af wat anderen te zeggen hebben. :)

Groetjes van mij!

Groetjes terug! Dank voor je antwoord!

Iets van mijn eigen ervaring:
Zelf heb ik docenten wel altijd een bedankje/cadeautje gegeven. Vroeger bijvoorbeeld een zelfgemaakte tekening of kaart of een potje met een kaars etc. Later werd het meer echt een cadeautje, zoals een gebruiksvoorwerp of iets wat bij die docent past. -Kan ik verder niet over uitweiden.- In ieder geval ik heb mijn docenten altijd wat gegeven. Mijn ervaringen hiermee zijn zeer positief, niet elke docent verwacht het en je maakt ze er echt wel blij mee.

Oeh, dat klinkt erg leuk. Ik ben ook niet van plan om al mijn docenten een cadeau te geven, wel eventueel dus een brief. Een cadeau zou ik alleen aan mijn Latijn docente geven.

Op de middelbare heb je natuurlijk veel meer docenten, dan gaf ik sowieso mijn mentor iets en ook de docenten die iets voor mij betekenden of waar ik een klik mee had.

Ja, mijn mentor gaat aan het eind van dit jaar nog een tuinfeest geven voor de hele klas. Dan neem ik natuurlijk sowieso iets mee (daar betrek ik m’n ouders wel bij).

Net zoals jij hebt met de mevrouw van Latijn. Het is dan ook helemaal niet gek of geil om haar een cadeautje te geven. Zij is je docent he, ik denk dat zij zichzelf ook zo ziet in relatie tot haar leerlingen. 

 

Nee dat ben ik zeker met je eens, maar ik wil vooral niet overkomen of de schijn wekken dat ik ‘one of them’ ben. Aan de andere kant kent ze me daar denk ik wel goed genoeg voor.

Dan hebben we nog heel wat keuzes betreft wat voor cadeau en welke manier van overhandigen. Doe hierin vooral wat goed voelt voor jou.

Zelf zou ik toch wel uiteindelijk kiezen voor persoonlijk overhandigen, je ziet dan ook gelijk iemands reactie en dan heb je het maar gehad. Vaak heb je dan nog een leuk praatje en kun je het op die manier (positief) afsluiten voor dat schooljaar.

Daar heb je wel een punt. ‘Wellicht zeg ik dan wel iets van ‘Omdat ik op een moment zelf niet zo goed woorden kan vinden, heb ik ze op papier gezet.’ Of iets van die strekking, op zo’n manier dat het zo niet-ongemakkelijk mogelijk wordt.

Laten we het eens omdraaien; stel jij was de docent, wat zou jij dan leuk vinden? Dat wil niet zeggen dat je het op die manier moet doen, maar laat je het van een andere kant bekijken en erover nadenken.
Daarnaast nogmaals; er is geen fout. Want je doet het op jouw manier.

Het is wel goed om te bedenken dat je helemaal niks verplicht hebt. Ik weet ook zeker dat je docenten het zullen waarderen, maar hoe je het ook doet, elk bedankje is er al één!

Groetjes,
Simply Me

Ik denk dat ik een persoonlijk, oprecht bedankje erg zou waarderen, maar ik ben natuurlijk niet elke docent. Wat betreft een echt cadeau; dat zou er van af hangen van wie, maar als ik die leerling een beetje ken dan zou ik dat ook heel leuk vinden. Wie weet ga ik later ook wel het onderwijs in maar dat is voor een andere topic (of niet) :). 
Dank voor je reactie! Het gaat me zeker helpen! Jammer dat je hier nog maar 1 a 2 dagen bent, het komt nu zo dichtbij 😔. Ik zet zo of morgen nog wel wat in je afscheidstopic :).

Heyy

 

Goed dat je een topic hebt aangemaakt! Keuzes maken is ook een lastig iets.. Er hebben al mensen goed reageert maar ook ik wil nog even reageren🙂

 

Zoals al word gezegd kan je in dit geval geen foute keuzes maken. Eigenlijk is alles wat je doet goed. Als je een docent een classic bedankje zal geven vind de docent dat echt leuk! En als je een klein cadeautje geeft vinden ze dat ook super aardig en dan toon je wel respect naar je docenten. Alles wat je doet is in ieder geval goed en niks is fout!

 

Persoonlijk doe ik vaak dat ik de docenten waar ik een band mee had een leuk kaartje geef met een bedankt tekst of ik geef ze een leuk, persoonlijk sleuterhangertje of iets in die richting. Mijn mentor geef ik meestal wel een cadeautje, vaak een koffiemok met een leuke foto en een persoonlijke tekst erop. Met alle docent maak ik dan ook een praatje en ik geef het zelf wel altijd gewoon persoonlijk.

 

De band die ik heb/had met mijn mentor heb jij volgens mij met je latijn docent. Het is echt niet gek/geil om die docent een cadeautje te geven. Ik denk dat je docent het alleen maar leuk vind en op prijs stelt dat je de tijd ervoor hebt genomen! 

 

De keuze ligt helemaal aan jou, maar zelf zou ik het persoonlijk overhandigen. Je hebt dan nog een leuk praatje met de docenten en je ziet ook de reacties en dat is echt leuk! Dus of je nou voor een classic bedankje kiest of een cadeautje geeft, luister naar je gevoel alles wat je doet is goed👍🏻

 

Groetjes van mij! 

Heey eenanoniemejongen1,

Dat met je mentor heb je zo besloten, fijn, daarin kunnen je ouders je ook helpen.

 Aan de andere kant kent ze me daar denk ik wel goed genoeg voor.

Als je weet dat je docent er op die manier naar kijkt, hoef je er denk ik ook niet over te twijfelen. Het klinkt alsof het een twijfel van jou is, maar je weet ook dat het niet zo hoeft te zijn als jouw twijfels/gedachten.

Of iets van die strekking, op zo’n manier dat het zo niet-ongemakkelijk mogelijk wordt.

Helemaal prima, en al zou je op zo'n moment alleen maar ‘bedankt’ zeggen, is dat ook al goed. Maar met een brief kun je er van tevoren over nadenken en dat scheelt ook wel.

Ik denk dat ik een persoonlijk, oprecht bedankje erg zou waarderen, maar ik ben natuurlijk niet elke docent

Precies, je bent ook niks verplicht. Ik denk dat een bedankje, op welke manier dan ook, al gewaardeerd word. En je doet het gewoon op jouw manier.

. Wat betreft een echt cadeau; dat zou er van af hangen van wie, maar als ik die leerling een beetje ken dan zou ik dat ook heel leuk vinden. Wie weet ga ik later ook wel het onderwijs in maar dat is voor een andere topic (of niet) :)

Een echt cadeautje hoeft niet voor elke docent, maar bijvoorbeeld je mentor is wel leuk. Hangt inderdaad van de docent af. Wat leuk dat je later misschien het onderwijs ingaat, succes alvast!

Dank voor je reactie! Het gaat me zeker helpen! 

Toppie, graag gedaan. Succes met je bedankjes

Jammer dat je hier nog maar 1 a 2 dagen bent, het komt nu zo dichtbij 😔. Ik zet zo of morgen nog wel wat in je afscheidstopic :).

Jaa, de tijd gaat hard...laatste dagje hier.. Leuk, dan zie ik je nog wel in dat topic.

Groetjes,
Simply Me

 

 

UPDATE

Tijd voor een update, het plan kan iets geconcretiseerd worden. Ik weet nu dat ik mijn docenten in principe nog maar een keer zie dit jaar, namelijk bij het ophalen/inzien van mijn toetsen. Dat is 29 juni.

Ik heb besloten dat ik aan al mijn docenten een (korte) brief wil schrijven. Het schrijven zelf zal niet zo’n probleem worden, ik herschrijf het waarschijnlijk wel een paar keer omdat ik niet te veel wil slijmen o.i.d,. maar uiteindelijk komt dat wel goed.

Wat betreft mijn mentor en Latijn-docente ben ik ook betrekkelijk zeker van mijn zaak. Ik wil hun allebei een goede fles wijn geven.

Het ‘probleem’/de twijfel zit hem - nog steeds - in de manier van het brengen. Nu ik mijn docenten nog maar 1x zie blijven er een aantal opties over:

  • De docenten 29 juni persoonlijk spreken, min of meer een mondelinge parafrase van mijn brief geven. Ik kan mij ad hoc echter meestal niet zo goed uitdrukken, zeker niet als er (veel) andere leerlingen bij zijn.
  • De brieven 29 juni persoonlijk overhandigen. In een zekere zin ook ongemakkelijk met (veel) andere leerlingen, maar minder. Deelvraag: zal ik er dan bij blijven - als ze hem ter plekke lezen - of gewoon weggaan?
  • De brieven ergens in de komende weken in de docenten hun postvakjes doen. Geen ongemakkelijkheid t.o.v. andere leerlingen, want die weten er dan natuurlijk niets van.
  • De brieven naar ergens in de komende weken de docenten e-mailen. Geen ongemakkelijkheid t.o.v. andere leerlingen, want die weten er dan natuurlijk niets van.

Het cadeau voor mijn mentor kan ik simpelweg op het tuinfeest geven, dat we met de klas nog bij jaar hebben.

Het cadeau voor mijn Latijn-docente kan volgens de eerste 3 punten van bovenstaande opties gegeven worden + de optie om het naar haar adres te versturen. Over deze keuze twijfel ik zeer.

In alle situaties kan het ongemakkelijk worden tussen de docent en mij. Dat kan ik echter zo ver mogelijk inperken d.m.v. het schrijven van een goede brief en daarnaast het kiezen van een handige manier van brengen.

Wat raden jullie aan?

Heyy

 

Goed dat je al wel een paar keuzes hebt gemaakt! Dat zijn al stappen naar de goede richting!

 

Ik vind het een goed idee om je docenten een brief te schrijven en je mentor & latijn docent een goede fles wijn te geven! En gelukkig kan je deze brieven maken zoals jij dat wilt :)
 

Nu nog kijken hoe je het wilt geven.. En ik snap dat dat een lastige keuze is.

 

Wij kunnen natuurlijk geen keuze maken voor je je moet doen waar je je het beste bij voelt, maar we kunnen wel een advies geven.

Als ik zelf zou kiezen zou ik denk ik voor de 2e optie gaan (De brieven 29 juni persoonlijk overhandigen). Als ik een heel (persoonlijk) verhaal tegen mijn docenten zou vertellen waar allemaal klasgenoten bijzitten zou ik dat ook erg onprettig en ongemakkelijk vinden.. Optie 2 is dan wel persoonlijk en je geeft het dan ook persoonlijk waardoor je ook de reactie van je docenten krijgt te zien, maar je hoeft dan niet een heel gesprek te voeren waar anderen bij zijn al zal een klein gesprek met de desbetreffende docent waarschijnlijk onontkoombaar zijn. Of je gelijk weggaat of even wacht is ook aan jou.. Als ze de brief gelijk gaan lezen zou ik zelf wel even blijven om hun reactie te horen, maar als ze hem pas later gaan lezen kan je gewoon verder gaan. Verder kan je het cadeautje voor je mentor gewoon op het tuinfeestje geven dat is denk ik een goed idee (veel plezier alvast op het tuinfeestje😉)!

 

Ongemakkelijk kan het een beetje worden, maar probeer je daar niet al te druk om te maken. Waarschijnlijk zal dat namelijk gewoon meevallen en ik denk dat de docenten het alleen maar leuk vinden dat je dit voor ze doet! En als je je goed voorbereid met je brief komt het echt goed👍🏻

 

 

Groetjes van mij!

Als ik zelf zou kiezen zou ik denk ik voor de 2e optie gaan (De brieven 29 juni persoonlijk overhandigen). Als ik een heel (persoonlijk) verhaal tegen mijn docenten zou vertellen waar allemaal klasgenoten bijzitten zou ik dat ook erg onprettig en ongemakkelijk vinden.. Optie 2 is dan wel persoonlijk en je geeft het dan ook persoonlijk waardoor je ook de reactie van je docenten krijgt te zien, maar je hoeft dan niet een heel gesprek te voeren waar anderen bij zijn al zal een klein gesprek met de desbetreffende docent waarschijnlijk onontkoombaar zijn. Of je gelijk weggaat of even wacht is ook aan jou.. Als ze de brief gelijk gaan lezen zou ik zelf wel even blijven om hun reactie te horen, maar als ze hem pas later gaan lezen kan je gewoon verder gaan.

Ja, dat is denk ik wel een mooie tussenweg tussen persoonlijk en veilig. :)

Verder kan je het cadeautje voor je mentor gewoon op het tuinfeestje geven dat is denk ik een goed idee (veel plezier alvast op het tuinfeestje😉)!

Yess, komt goed. Thanks!

Heb jij nog een idee voor het cadeau(tje) voor mijn Latijn-docente? Of zal ik die bij de brief geven op 29 juni?

Ongemakkelijk kan het een beetje worden, maar probeer je daar niet al te druk om te maken. Waarschijnlijk zal dat namelijk gewoon meevallen en ik denk dat de docenten het alleen maar leuk vinden dat je dit voor ze doet! En als je je goed voorbereid met je brief komt het echt goed

Ik probeer dat zeker van me af te zetten. Het vertrouwen een schommelt en beetje van tijd tot tijd, gisteravond had ik er wel veel vertrouwen in, vandaag weer iets minder.

Bedankt voor je reactie!

Heyy

 

Heb jij nog een idee voor het cadeau(tje) voor mijn Latijn-docente? Of zal ik die bij de brief geven op 29 juni?

 

Zelf denk ik dat het het leukst is dat je het cadeautje voor je latijn docent samen met de brief geeft. Dat is misschien ook spannend, maar je docent zal het echt super leuk vinden! Je kan dan bijvoorbeeld de kaart op de fles plakken zodat het er leuk uit ziet en er als een geheel uitziet.

 

Ongemakkelijk kan het een beetje worden, maar probeer je daar niet al te druk om te maken. Waarschijnlijk zal dat namelijk gewoon meevallen en ik denk dat de docenten het alleen maar leuk vinden dat je dit voor ze doet! En als je je goed voorbereid met je brief komt het echt goed

Ik probeer dat zeker van me af te zetten. Het vertrouwen een schommelt en beetje van tijd tot tijd, gisteravond had ik er wel veel vertrouwen in, vandaag weer iets minder.

 

Snap ik goed.. Dat wisselt ook omdat je waarschijnlijk nog niet 100% zeker bent van je zaak. Onthoud in ieder geval dat iedere keuze die je maakt goed is en dat je niks fout kan doen!

 

Ik vertrouw in je😉👍🏻
 

Groetjes van mij!

UPDATE 2

Here we go again, ik ben wat dit betreft zo veranderlijk als het weer.

Ik heb besloten om mijn brievenplan (wederom) aan te passen; van de 10 docenten (allemaal) aan wie ik aanvankelijk een brief wilde schrijven, zijn er nog maar 4 over: Latijn en 3 andere vakken. Waarom? Simpelweg omdat twee redenen: ofwel de docent was er niet echt ‘geschikt’ voor, ofwel ik kon simpelweg niet genoeg/veel nuttige dingen opschrijven en ‘schrijven om het schrijven’ vind ik niet zo geweldig.

Wat betreft de twee cadeaus ben ik nu redelijk zeker, alhoewel ik wel heb besloten om mijn mentor geen brief te geven. Ik spreek haar nog wel en een brief schrijven zou om bovenstaande redenen, achteraf gezien, niet echt een goed idee zijn. Ik bedank haar wel gewoon mondeling, kort maar semi-persoonlijk.

Heeft iemand toevallig nog tips of ervaringen? Wie weet pas ik mijn plan nóg een (laatste) keer aan. :)

 

Heyy

 

Ik zie dit een beetje laat oeps😅

 

Fijn dat je ons telkens even update over je plan van aanpak! Het klinkt als een goede verandering in je plan!

 

Tja mijn tips en ervaringen op dit gebied zijn niet echt de beste😛  Die heb dus ook niet echt meer voor je. Hopelijk reageert er nog iemand die wat betere tips heeft voor je.

 

Ik had nog wel een vraagje.. Als het zover is (geweest) wil je ons dan nog wel vertellen hoe het is gegaan? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar nu🙂

 

Groetjes van mij!

Ik zie dit een beetje laat oeps😅

Haha maakt niet uit!

Fijn dat je ons telkens even update over je plan van aanpak! Het klinkt als een goede verandering in je plan!

Ach ja, het helpt mijzelf ook een beetje met m’n plan ordenen. Helemaal aangezien het elke keer weer veranderd in mijn hoofd. :)

Tja mijn tips en ervaringen op dit gebied zijn niet echt de beste😛  Die heb dus ook niet echt meer voor je. Hopelijk reageert er nog iemand die wat betere tips heeft voor je.

Je heb me al best veel geholpen hoor! Ik hoop inderdaad dat er nog iemand een reactie plaatst, maar daar lijkt het niet op, we zullen zien.

Ik had nog wel een vraagje.. Als het zover is (geweest) wil je ons dan nog wel vertellen hoe het is gegaan? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar nu🙂

Jaa tuurlijk, zal ik doen. Ik weet niet of in hier een reactie plaats of een topic aanmaak in ‘succesverhalen’ (dat laatste is wel een beetje in strijd met m’n anti-topic-clutter-mentaliteit), maar ik zal hoe dan ook laten weten hoe het ging!

UPDATE 3

Het komt steeds dichterbij. Ik ben eigenlijk nu pas tot het inzicht gekomen dat ik nog steeds iets moet halen voor mijn Latijn-docent. Er is gelukkig wel een drankwinkel in de buurt dus daar ga ik maandag wel even met mijn moeder heen, die zal wel niet zo ingewikkeld doen - althans dat hoop ik.

Ik kwam op Twitter deze tweet tegen, dit motiveert me toch wel weer om alsnog iets te schrijven. Ik maak vanavond even concepten en kan die dan morgen en maandag nog redigeren. Van de 10 docenten zijn er nu nog maar 3 over! :)

Ik hoop dat ze er dinsdag allemaal zijn, maar ik verwacht van wel. Zo niet, dan zoek ik ze in de komende twee weken of laat ik het achter in hun postvakjes.

UPDATE 4

Damn ik word met de dag zenuwachtiger. Ik moet nog steeds beginnen met die brieven maar ben vandaag gelukkig vrij. Ik heb besloten om van de 4 brieven die nog over waren 2 docenten mondeling te spreken, dus er zijn er nog maar 2 over.

Ik moet nog steeds aan mijn moeder vragen of ze vandaag met mij even een cadeau kan halen. Dat wordt in die zin lastig, dat ze vragen gaat stellen en daar heb ik niet zoveel zin in. Afijn misschien valt het wel mee. Ik zal hier morgenmiddag nog even een reactie plaatsen over hoe het ging. :)

Hey eenanoniemejongen1

 

Morgen is het al zo ver! Tijd gaat soms veel te snel haha😂

 

Neem de tijd voor de brieven! Alles wat je opschrijft is goed en gelukkig heb je nog de hele dag de tijd om daar over na te denken. En goed van je dat je hebt besloten om 2 docenten mondeling te spreken!

 

Ik denk ook dat het wel goed komt en dat je moeder wel mee wilt werken met het halen van het cadeautje bij de drankwinkel. En als ze vragen gaat stellen kan je gewoon vertellen dat het voor je latijn docent is dan begrijpt ze het vast wel!

 

Ik had die tweet die je in je 3e update had gelinkt ook langs zien komen! Mooie tweet hé, fijn dat die je zo goed motiveert🙂

 

Succes alvast morgen! Ik ben ben benieuwd hoe het zal gaan!

 

You got this💪👌

 

Groetjes van mij!

UPDATE 5

Bereid je maar voor op een mega anti-climax. Heb ik gefaald? Zeker. Is het een drama? Nee, niet per se. Is het jammer? Ja. Valt er nu nog iets aan te doen? Nee.

Ik heb het juiste moment of de juiste woorden vandaag niet kunnen vinden om een fles wijn te halen voor m’n docent. Dat is kut, want ik heb morgen niks om te geven, maar misschien is dat ook maar beter zo; vandaag was niet echt een dag dat ik er heel veel vertrouwen in had. Eindresultaat: 2 vrijwel nietszeggende brieven, waarvan ik betwijfel of ik ze überhaupt wel zal geven of het zal laten varen.

Simply Me, @NaamNietBekend en @Robin Hood, thanks voor jullie hulp bij dit ineengestorte projectje. Sorry voor het teleurstellende resultaat.

UPDATE 6

Na een korte mental breakdown gaat het al weer wat beter. Morgen een cadeau wordt het niet, dat is mijn eigen fout. Ik wacht even af hoe ze (Latijn-docent) reageert en besluit aan de hand daarvan of ik haar op haar verjaardag nog iets stuur of het zo laat. 

UPDATE 6.1 (edit ;))

Ik bedenk me nu pas dat ik donderdag 8 juli promotie heb, dan neem je een soort van afscheid van het jaar. Aangezien zij ook mentor is, kan ik dan zowel het cadeau voor m’n mentor, als het cadeau voor m’n Latijn-docent geven. Dat is nog veel beter! Deze updates vormen echt een (co)sinus haha (op en neer).

UPDATE 6.2

Als ik mijn Latijn docent toch bedank bij de promotie, dan kan ik net zo goed dan ook de brief geven. In principe zie ik haar morgen namelijk sowieso niet. Dan heb ik morgen alleen m’n geschiedenis docent. Dat moet lukken. :)

Heyy👋 

 

UPDATE 6

Na een korte mental breakdown gaat het al weer wat beter. Morgen een cadeau wordt het niet, dat is mijn eigen fout. Ik wacht even af hoe ze (Latijn-docent) reageert en besluit aan de hand daarvan of ik haar op haar verjaardag nog iets stuur of het zo laat. 

 

Fijn dat het weer een beetje beter gaat! Ik schrok wel een beetje van je update 5, maar ben blij dat het een tijdelijk breakdown was.

 

UPDATE 6.1 (edit ;))

Ik bedenk me nu pas dat ik donderdag 8 juli promotie heb, dan neem je een soort van afscheid van het jaar. Aangezien zij ook mentor is, kan ik dan zowel het cadeau voor m’n mentor, als het cadeau voor m’n Latijn-docent geven. Dat is nog veel beter! Deze updates vormen echt een (co)sinus haha (op en neer).

Ooh dat is heel fijn dat je dat hebt bedacht! Dan heb je ook 2 weken extra tijd om je goed voor te bereiden en kan je als nog het cadeau geven aan je mentor en latijn docent😃 Het is nog steeds je plan om een fles wijn te geven toch?

 

UPDATE 6.2

Als ik mijn Latijn docent toch bedank bij de promotie, dan kan ik net zo goed dan ook de brief geven. In principe zie ik haar morgen namelijk sowieso niet. Dan heb ik morgen alleen m’n geschiedenis docent. Dat moet lukken. :)

Dat vind ik een goed idee! Ik geloof in je en het gaat je lukken💪

En succes morgen met je toets uitreiking en met het geven van de brief aan je geschiedenis docent!
 

Hou je ons nog wel verder op de hoogte van je plannen?🙂

 

Groetjes van mij!

UPDATE 7

Ik heb vanochtend de brief aan zijn geschiedenis-docent gegeven. Ze was er niet per se blij mee (in de zin van heel vrolijk/gelukkig worden), maar waardeerde het ontzettend, dat kon ik ook wel merken. We hebben daarna nog even kort gesproken.

Ik heb er zeker geen spijt van en dit geeft me ook wel vertrouwen voor volgende week. We got this! Haha :D

Heyy

 

Wat fijn dat je geschiedenis docent het waardeerde en dat jullie nog even leuk hebben gesproken! Goed gedaan ik ben trots op je🙂👍

 

Fijn dat het je ook een boost geeft voor volgende week! Het komt goed en ik ben blij dat je er vertrouwen in hebt😃

 

Groetjes van mij!

​Heyy

 

Morgen is het alweer 8 juli en ik heb begrepen dat je morgen je promotie / afscheid hebt!

 

Hoe sta je er voor? Is het gelukt om een cadeautje te kopen?

 

Alvast veel plezier en succes morgen tijdens de promotie!:grinning:

 

Groetjes van mij!

​[...]

Wat een legend dat je hier nog aan gedacht hebt! Tijd voor een update ;)

UPDATE 8

Morgen is het alweer 8 juli en ik heb begrepen dat je morgen je promotie / afscheid hebt!

Yess, nou maakt de promotie van mijn eigen klas me eigenlijk niet zo ontzettend veel uit. Ik kijk meer uit (of zie juist meer tegen het afscheid op) van mijn loodsenklas (1e klas). Afijn, laten we er nog iets moois van maken.

Hoe sta je er voor? Is het gelukt om een cadeautje te kopen?

Het gaat voortreffelijk. Ik vond het best lastig om het te opperen, maar heb het uiteindelijk toch maar aan mijn moeder gevraagd. Ik was enigszins laat (gisteren) dus zij heeft iets uitgezocht, maar dat is super! Ik kan het morgen zo geven. Ik heb mijn latijn-docente vandaag wel meerdere keren gezien en gesproken, maar zoek morgen wel een moment om het te geven. Komt goed!

​Alvast veel plezier en succes morgen tijdens de promotie! 

Thanks! Ik laat wel weer weten hoe het ging :D

UPDATE 9 (KORT)

Ik heb zojuist het cadeautje met de brief gegeven. Ze stelde het zeer op prijs maar werd er wel enigszins ongemakkelijk van (maar niet op een negatieve manier). Ze zei dat ze er later nog wel op zou reageren via Teams, want ze moest nu weg. Great success! Thanks voor alle hulp iedereen!

Er komt (misschien) nog 1 update naar aanleiding van haar berichtje, maar dan is deze topic voor mij als het ware gesloten. Stel gerust een vraag als je ook zoiets als dit wil doen, wellicht kan ik je helpen. :)

UPDATE 9.1

Hmm, ze heeft nog niks van zich laten horen, terwijl ze zelf na 15:30 aangaf. Ik hoop niet dat ze de brief apart vindt; ik vond hem zelf best prima (wel gewoon professioneel genoeg enzo). Het kan ook zijn dat ze er simpelweg nog niet aan toe gekomen is om het te lezen en/of te reageren via Teams. Vertel mezelf maar dat het wel goed komt. :)

Reageer