•ToetsWeek Dagboek•

• Anonymous
  • 0 reacties
Hee,

Je kent het allemaal vast wel!
Het komt er weer aan: De toetsweek... :(

Bijna iedere school heeft er tegenwordig wel een.
Ik vindt het echt het verschrikkelijkste van het jaar!

Niet iets om je naar uit te kijken dus..

Ik vroeg me af. Er zitten vast wel meer mensen die dit lastig vinden.
Ik open hier een Dagboek voor iedereen.
Heb je vragen of tips nodig voor je studie?

Dan kan je die hier aan mij stellen of andere Forumlezers.
Ik zou hier ook daagelijks wat handige Site's posten.

Hoe meer we elkaar helpen hoe makkelijker het wordt!

Je kan hier bijvoorbeeld aan het eind van de dag vertellen hoe je toets ging.
En of je nog vragen hebt.

Succes & Greetzz..

You Can Do It!

30 reacties

Hee,

Nog ff een nieuwe Post.

? Tips ?

1. Bereid je goed voor. 
2. Begin optijd.
3. Vraag zo nodig hulp aan je ouders/leraren. ( Daar zijn ze voor )
4. Slaap genoeg. Blijf niet tot 2 uur in de nacht studeren.

Heb je nog aanvullende tips?
Laat ze maar horen :)

Greetzz

You Can Do It!
Hoi,

super leuk dat je hier over een forum begint.
ik denk dat mijn 'toetsweek' net wat anders is dan bij de rest(zit namelik op een spesjaale school)
maar alsnog heb ik hier wel wat anderen tips:

1. zorg dat je weet wat je moet leeren en kunnen voor de toets
2. leer neit te veel en zorg zeker voor wat ontspanning 
3. zorg voor een goede leerplek ( waar jij vint dat je fijn kunt leren)
4. en vooral geen stress, een toetsweek is neit het einde van de wereld en dit bepaalt egt neit je toekomst!
Heei

Wat een leuk topic
Jammer dat ik net mn.examens heb gehad en ren toetsweek meer heb. Maar ik de.k dat anderen veel.aan dit topic kunnnen hebben!!!

xxx
Hee WannaBeLoved.

Ja dat is waar, ik had je nog eventjes geholpen op je Topic ;)

Hoe gingen je examens?

Greetzz

You Can Do It!
Heeei

Mn.examens gingen wel.redelijk alleen duits ging super slecht. Nu wachten op de uitslag die donderdag komt hihi

Xxx
Hee,

Je hebt het vast wel gehad!

Je bent een echt topper!

Nog even wachten!
Meld je het wanneer je het weet?

Greetzzz

You Can Do It!
Ik zal.het melden als.ik het weet hihi

Dat zal morgen rond half 3 zijn.
Nog heel ff wachten dus!!

en jij alvast succes met je toetsweek!!

xxx
Dankjewell ❤
Hee,

ff korte Update.
Vrijdag was me toetsweek begonnen.
Ik had Nederlands en het ging opzich wel goed :) 

Vandaag alleen Biologie. 

Greetzz

You Can Do It!
Ohja,

Iedereen heel veel succes komende dagen die een toetsweek heeft! :)

Je kan het! ( You Can Do It! )

You Can Do It!
Heeii

Hoe zijn je toetsen tot nu toe gegaan?

Xxx
Hee,

Ging opzich wel goed, Maar Frans & Engels heb ik helemaal verkloot.. :(

Greetzz
Heeii

Mooizo, alleen jammer van frans.en engels , nu maar hopen dat je toch nog een redelijk cijfer hebt!

Xx
Hee

Heb je nog steeds toets week of is die inmiddels afgelopen?

Bij ons op school is er geen toetsweek. Wel heb ik enorm veel toetsen deze week. Ik sta er niet zo goed voor... heb nog 1 tekort punt die moeten worden weggewerkt anders ga ik sowieso niet over. Ik heb het eerste half jaar enorm verpest door alleen maar onvoldoendes te halen. Ik baal daar nog elke dag van. Maar morgen heb ik 2 toetsen die ik goed moet doen. De ene is niet echt een probleem. De andere is heel belangrijk want daar moet ik nog een tekort van wegwerken.

Ik ken alleen nog niet zo  veel en heb ook geen idee hoe ik het nu nog moet gaan aanpakken. Ik moet minstens een 9 halen. Vrijdag avond heb ik geleerd. Gisteren kwam er niet zoveel van omdat ik rond half 11 wakker werd met hoofdpijn en me niet echt lekker voelde. Nu heb ik vandaag ook nog niets gedaan. Maar ik wil NIET blijven zitten en WEL over gaan. Ondanks dat ik mezelf nog steeds niet begrijp met uitstellen begrijp ik wel dat ik nu iets moet gaan doen. Maar hoe en waar ik moet beginnen weet ik niet.

Liefs NoOne
Hee,
wat een handige topic! En fijn dat het bij jou goed is gegaan! Weet je de cijfers al?
Dinsdag begint voor mij de toetsweek. Ik ga echt beginnen met leren, want morgen gaat het een zware dag worden en zal er veel gebeuren dus dan kan ik echt niet leren. Ik ben nu al nerveus voor morgen(niet voor toetsen ofzo), maar gelukkig houdt de school er wel een beetje rekenng mee met mjn cijfers vooral in deze toetsweek. Gelukkig heb ik wel veel leestoetsen en dergelijke, daar kun je niet echt voor leren en ik vind dat ook wat gemakkelijker. Ik moet wel nog hard leren voor wiskunde waar ik niks van heb gemaakt en natuur- en scheikunde.
Hebben jullie nog handige tips voor het leren?
En voor iedereen die ook de toetsweek nog hebben, heel veel succes!
Heei siese! Alvast suces met je toetsweek!

Een paar tips om te leren:

-begin ruim optijd. Wacht dus niet met leren tot een dag voordat je de toets hebt.
- zorg ervoor dat je niet teveel afleiding hebt van bijv broertjes/zusjes, tablet, pc, telefoon enz.
- leer niet uren achter elkaar maar neem na bijv. Een kwartier een korte pauze. Zo sla je de.informatie veel.beter op.
- als je iets niet snapt, vraag aan je docent of hij/zij het nog een keertje uit kan leggen.
- zorg voor voldoende slaap. Ga dus.niet tot midden in de nacht leren.(dat deed ik voor mn scheikunde examen en toen ik mn examen.had was ik echt super moe. Geen aanrader dus)

Als.je.nog vragen hebt moet je t maar zeggen!

Xxx
Hee!

Vandaag alle cijfers compleet.
Gemiddelde van toetsweek = 7.2

Over naar volgend jaar :)
Had zelfs 2 x een 8! ( Geschiedenis & Biologie )

Greetzz.
Heei

Super goede cijfers!! Je.hebt het verdiend!!

Alvast succes voor volgend jaar!

Xx
Herkent iemand het probleem "Ik kan alleen op het allerlaatste moment geconcentreerd leren voor een toets"?

Ik heb zeg maar echt dat als ik drie dagen van tevoren wil beginnen met leren ik me echt van geen meter kan concentreren en ik dan hoe dan ook de avond van tevoren altijd nog loop te stressen, terwijl ik er ruim de tijd voor had... echt irritant ^^
Heeii crystalcastles,

Ik herken dat probleem heel.erg goed!!

Hoe moeilijk het ook is om je op.dat.moment te concentreren, probeer toch vol te.houden. af en toe zojn erecht momenten dat het op.dat.moment echt niet.lukt. geen probleem joh, dan probeer je het toch over een uur ofzo opnieuw?? Wat bij mij altijd hielp als.ik me niet kon cancentreren is voor 5 min echt keihard je muziek aan te.zetten en.je hoofd leeg te.maken!!

Succes!!

Xxx
Heeii
Ik heb morgen een toets maar ben nog steeds niet begonnen met leren... Ik weet dat ik moet beginnen maar ik weet gewoon niet waar! Het is het einde van het jaar en ik ben nu gewoon helemaal op. Maar als ik geen voldoende haal dan heb ik kans dat ik niet over ga. Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat ik nu nog moet beginnen maar het lukte me echt niet. Iemand enig idee hoe ik het nu nog moet aanpakken?
Liefs NoOne

Iedereen die nu nog toetsen heeft nog heel veel succes!
Hee,

Die van mij begint morgen (maandag). Ik vind Nederlands erg moeilijk, dat heb ik vrijdag dus ik kan gelukkig nog ff leren! 

Iedereen veel succes met de toetsweek (mocht je die nog hebben)!!!

Liefs!
Hey NoONe,

Is het nog gelukt met die toets?

Ik hoor het wel
xx
Heey
Succes met je toetsweek! Ik ben extra vroeg opgestaan en rustig gebleven. Een vriendin heeft mij over hoort en kende best wel veel. Ik denk en hoop op een voldoende.
Liefs NoOne
Hee,

Bedankt! Dat is misschien ook een idee voor mij als ik in de situatie zou zitten. Laat je het weten wat voor punt het is geworden?!

Liefs Isje

Reageer