Toetsen tellen teveel mee

  • 14 January 2018
  • 2 reacties
  • 765 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik zit nu in 3 VMBO T en in de 1e en 2e telde de toetsen tijdens de toetsweek 3x mee maar nu tellen ze 8x, 10x en zelfs 1 toets 25x mee! Ik heb dit tegen vrienden vertelt die op andere scholen zitten en hun toetsen tellen gewoon 3x mee tijdens een toetsweek. Ik snap niet waarom toetsen zoveel mee kunnen tellen?

2 reacties

Hoi,

Ik doe zelf 4 vwo en daar zijn de hoeveelheden dat iets meetelt ook flink omhoog gegaan. Heb je een boekje met alle toetsen die je krijgt + hoe vaak het meetelt? (Pta wellicht?) Bij ons moeten namelijk alle toetsen van een vak in totaal 100x meetellen. Dus dan krijg je inderdaad wel eens een toets die 25x meetelt.

Maar de hoeveelheid is niet altijd het gene wat dan zo beangstigend is. Het is de verhouding. Ik heb ook wel eens vakken gehad waarbij toetsen standaard 1x meetellen en dan een leestoets bv 2x meetellen. Dan denk je van 'dat valt wel mee', maar het wordt wel opeens verdubbeld, dus het valt eigenlijk helemaal niet mee. Als je snapt wat ik bedoel?

Ik denk dat jouw toetsen nu ook beginnen mee te tellen voor je eindexamen, of niet? Ik denk dat dat ook een rol speelt.

Vraag het anders even na bij je mentor of je afdelingsleider.

Gr. Pin
Hallo,

Ik heb dit verhaal gehoord bij mijn leraar. Hier werken we gewoon met 1-4x meetellen.
Maar het is niet heel gek. Ze hebben gewoon de cijfers verhoogd. Maar dat heeft dan niet meteen invloed op het cijfer.
Een 3 die 4x meetelt en een 7 die 8x meetelt. Dat word een 6
Een 3 die 2x meetelt en een 7 die 4x meetelt. Dat word ook een 6.
Ze verhogen het meer omdat het anders onmogelijk is om het op te halen.
Dus bij ons hebben ze dat de eerste periode bv een toets die 3x meetelt 3x meetelt
En dan in de 2de periode toets die 3x meetelt 6x meetelt.
Dus di hoge cijfers zijn eigenlijk een beetje aanstel gedrag.

Reageer