Vraag

Te slecht voor niveau

  • 23 January 2018
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit in have 2 en sta op het moment 9 tekorten. Vorig jaar ging ik over door af te kijken bij anderen maar nu wil ik dat nietmeer doen. Zodra ik in de les zit let ik zo goed mogelijk op maar zodra ze wat gaan uitleggen snap ik er niks van en kan ik me slecht consentreren. Inmiddels zit ik in de 2e piriode en over 2 week in periode 3. Mijn hoogste cijfer gemiddelt is een 7. Toen ik naar de 1e ging ben ik verhuisd en dus kende niemand me. Mijn vrienden uit mijn oude woonplaats verwachten dat ik op dit niveau blijf en al helemaal niet blijf zitten want we wilden met zijn allen op kamers. Ook mijn moeder verwacht dat ik hoog presteer want volgens haar kan ik alleen met een havo diploma goed werk vinden. Maar mijn docenten zeggen tegen mij dat ik het al nietmeer ga halen en willen daardoor geen extra uitleg geven. Laatst waren er 10 minuten gesprekken waarbij mijn mentor zei tegen mijn moeder dat ze dacht dat ik psygise problemen heb (geen idee hoe je spelt) en wilde de kinderbescherming erbij halen. Daardoor zit mijn moeder op dit moment extra op me te letten. Ik weet niet wat ik moet doen en zit vaak in tranen omdat er niemand is waarmee ik het over dit kan hebben. Iemand misshien tips?

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Je doet erg je best op school, maar toch zijn de cijfers niet al te best. Dit kan en mag je jezelf niet de schuld geven. Soms kan je niet meer doen dan dat je al doet.

Je moeder heeft echter geen gelijk. Want ook op de mavo kan je later goed werk vinden. En je kan van de mavo naar het MBO. En van MBO kan je weer naar HBO. De weg klinkt alleen wat langer, wat trouwens ook niet zo is.

Bij mijn goeie vriend was zo dat hij in 3 havo er helemaal geen zin meer in had. Hij is toen van 3 havo naar het MBO gegaan. Daar heeft die een 2 jarige opleiding gevolgd en nu zit die ook op het HBO. Dus de weg is heel iets anders maar duurt net zolang.

Je kan dus ookal ga je een niv. Lager nog steeds met je vrienden op kamers gaan.

Ik snap niet zo goed waarom je mentor denkt dat je psychische problemen hebt? Omdat je het niet zo goed doet?

De kinderbescherming komt heus niet en al helemaal niet om zo'n probleem. Vertel je moeder gewoon dit en vertel haar gewoon dat je ook een andere weg kan nemen voor dezelfde resultaten.

Succes,

Gr:Mr. S
ik vind het nergens op slaan dat je docenten jje geeen bijles willle geven. bijles is er toch juist als je wat slechter staat?
maar goed je kan je moeder ook om hulp vragen en ook huiswerkbegeleiding ? bij ons op school heb je dat maar je kan ook iemand betalen .
volgens mij is het zo dat je gwn ook op hbo kan komen of je nou havo of mbo doet . zoek een goede betrouwbare site en leg het je moeder uit dat je ook veel kan worden op mbo want je kunt gewoon naar hbo . ( volgens mij duurt het alleen iets wat langer want soms komt he gewoon voor dat dit te veel is en je kan het niet allemaal aan)
vraag andere leerlingen ook om hulp en dingen enzo en doe wat je zelf wilt .
als je op havo wilt blijven blijf je best doen maar als je naar bmo wilt gaaan , denk aan jezelf . proobeer niet op havo te blijven omdat je moeder dat wilt maar omdt je dat zelf wilt . je wrd hier anders echt ongelukkig van en het s niet zo goed voor je cijfers en presentaties.
Als ik jou was zou ik naar het vmbo gaan. Ik denk dat je schrikt, het heeft inderdaad nogal een stoffig imago. Maar dat zeggen mensen die er zelf niet op zitten. En je kunt altijd nog van vmbo naar havo, en dan zelfs VWO. Dit geld ook met Mbo hbo en wo.

Reageer