Tandarts met havo E&M

  • 7 February 2019
  • 3 reacties
  • 295 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste mensen,

Ik ben sinds een aantal maanden erg gefascineerd door het beroep tandarts. Helaas voelde ik mij meer aangesproken door de economische kant toen ik mijn pakket koos en was de deadline van de zogenaamde “pakket switch” al voorbij toen ik mij meer ging verdiepen in de tandheelkunde. Ik heb nu dus een e&m pakket met als extra vakken biologie en wiskunde A. Mijn vraag is of het überhaupt mogelijk is om vwo te gaan doen met een n&g pakket en of het realistisch is als ik nog geen eerdere ervaring heb met de vakken scheikunde en wiskunde b die ik nodig heb om later op universitair niveau tandheelkunde te gaan studeren.

Alvast bedankt,

Thomas

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ten eerste; welkom op het forum!
Je zit met een aantal vragen omtrent het mogelijk volgen van een bepaald profiel op het VWO. Of het überhaupt mogelijk is om VWO met het gewenste profiel te doen weet ik niet en kan ook niet bepalen of het realistisch is. Degene die je vragen echter wel uitgebreid kan beantwoorden is de decaan op je school. Het zou best handig/verstandig zijn om daarmee in ieder geval een afspraak te maken.
Hey,

Als je de HAVO hebt afgemaakt kan je zeker van profiel switchen als je het VWO gaat doen, mits je de juiste eindexamenvakken hebt gedaan op de havo.

Het profiel N&G kan je op VWO niveau zeker doen met wiskunde A. Echter heb je wel Scheikunde nodig. Als je Scheikunde niet als eindexamenvak ol de HAVO hebt gedaan, wordt het lastig..

Is de HBO opleiding Mondzorgkunde niet een alternatief?

Als ik jou was zou ik het op school hier zeker over hebben met iemand die er verstand van heeft (leraar of decaan?).

Groet, FLB
ik weet dat je op het Deltion Sprint Lyceum havo vakken kan volgen, en daar zou je (waarschijnlijk na je examens pas) certificaten voor de vakken die je nodig hebt kunnen halen. Ook kan je op het Deltion je VWO diploma halen op die manier. Dus daar kan je waarschijnlijk je pakket switch wel maken.
Ik heb geen idee of die school een beetje bij jou in de buurt is, maar je er zijn vast genoeg scholen die soortgelijke programma's aanbieden.

Reageer