Vraag

Studeren in amerika

  • 25 September 2019
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo mensen ik ben een jongen van 15 jaar oud die in het derde leerjaar zit van het niveau kader en ik ben van plan om als ik geslaagd ben op de middelbare school dan in amerika te gaan studeren als uitwisselings student maar ik vraag me af of dat moeilijk is

5 reacties

Heyo,

Ik zag dat je ook nog een andere topic had, maar dan in het Engels. Ik weet zelf vrij weinig van naar Amerika gaan om te studeren, al heeft een oud kennis dat wel gedaan.

Naar even te hebben gekeken kwam ik al veel verder. Zo kan je 1 januari beginnen, maar dat is alleen het semester dat duurt 5 maanden. Een schooljaar is in augustus 2020.

De kosten voor een semester zijn €9999,95. Voor een schooljaar €10595,- dat is niet niks. Hier zit dan wel alles bij in. Zoals reiskosten heen en terug, een 4 daagse reis door New York, persoonlijke begeleiding, verzekeringen, echt alles.

Daarnaast moet je minimaal 15 jaar zijn en maximaal 18.
Je zou een kunnen kijken op deze site.

Als je uiteindelijk kiest om dit volgend jaar te gaan doen ga je het zeker heel erg leuk hebben. Een onvergetelijke avontuur, en het staat ook nog is mooi op je cv.

See ya!
Spookyzx.
Wat spreekt jou zo aan bij die studie en wat voor soort studie zou het zijn?
Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat bepaalde studies, afhankelijk van het land en de school, anders kunnen worden beoordeeld door werkgevers e.d.
Ik wil je natuurlijk niet tegenhouden, maar ik ben gewoon benieuwd naar je interesse.
spookyz ik wil niet naar een highschool ik wil naar een universiteit als ik in nl de middelbareschool heb afgerond en dan ga ik proberen een universiteit te vinden in amerika die bijvoorbeeld mij een scholarship geeft zodat ik gratis kan studeren

ik wil later ook in amerika wonen dus ik wil daar alvast gaan studeren want ik vind nl gewoon niet genoeg

Aangepast door de Kindertelefoon
Zit je op een sport of bespeel je een muziek instrument? Dat verhoogt de kans op een scholarship namelijk. Ik zou nu alvast naar Amerikaanse universiteiten kijken en kijken wat hun toelaat regels zijn. Studeren in Amerika kan moeilik zijn. Het ligt aan hoe goed je engels spreekt en schrijft. Misschien kan je een tussenjaar nemen en in dat jaar een cursus engels nemen? Dan snap je de stof op de universiteit beter. Ik hoop dat dit je een beetje helpt.

Ps wat vinden je ouders ervan dat je in Amerika wilt studeren? En weet je al wat je wilt worden later? (Ben nieuwsgierig ik zit zelf in 4Havo)
Zit je op een sport of bespeel je een muziek instrument? Dat verhoogt de kans op een scholarship namelijk. Ik zou nu alvast naar Amerikaanse universiteiten kijken en kijken wat hun toelaat regels zijn. Studeren in Amerika kan moeilik zijn. Het ligt aan hoe goed je engels spreekt en schrijft. Misschien kan je een tussenjaar nemen en in dat jaar een cursus engels nemen? Dan snap je de stof op de universiteit beter. Ik hoop dat dit je een beetje helpt.

Ps wat vinden je ouders ervan dat je in Amerika wilt studeren? En weet je al wat je wilt worden later? (Ben nieuwsgierig ik zit zelf in 4Havo)

ik doe fitness en bespeel geen instrument en zit in de derde van het niveau kader en ik wil later iets gaan doe met computers mijn droom zou zijn om een hacker te worden voor goede dingen en ik ben van plan deze zomer ofzo een cursus engels te nemen en ik ga vanavond vragen wat mijn ouders er over denken

Reageer