struggles met studiekeuze

  • 3 December 2017
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi iedereen,
ik zit in mijn examenjaar van havo en ik weet zeker dat ik een tussenjaar neem, maar ik moet me wel gaan bedenken wat ik daarna wil doen
ik houd super veel van dieren dus dat is ook mijn kernpunt, ik heb nu even wat dieper dierenartsassistente paraveterinair verdiept, ik meende dat je als je havo hebt je dit in 2 jaar kunt doen en dat je heel veel leert over geneeskunde etc. maar ik wil dus ook naar een open dag, ik kan naar een school gaan kijken maar ik ben nog nooit zelfstandig naar een open dag geweest dus dit vind ik eng en geen idee hoe ik bij deze opleiding zou terecht kunnen komen door naar die open dag te komen. het is ook kut dat ik heb geknockt om naar havo te gaan en dan doe ik een mbo opleiding dus dat is harde struggle, maar weet iemand precies uit te leggen hoe deze open dagen kunnen gaan en of jullie meer info hebben over dit beroep?

xx

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6.

1 reactie

hey Lmaobritney,

Het is misschien een beetje laat, een maand later, maar hoop dat je er toch nog wat aan hebt.
Open dagen kun je doen op verschillende mbo's, hbo's en uni's in jouw geval dus het mbo.
Je kunt op internet opzoeken op welke mbo's (in de buurt) jouw opleiding gegeven wordt, op diezelfde site kun je je vervolgens inschrijven voor open dag en soms ook voor specifieke informatiemomenten voor jouw studie of je kunt naar een informatiemarkt, daar zoek je dan jouw studie op om eens te kijken wat je krijgt en wat de studenten er zelf van vinden.
TIP: als je het spannend vind, of sowieso, het meenemen van je ouders of een van hen kan je helpen.
Heel veel succes met je studiekeuze!

Groetjes EstherXXX

Reageer