Vraag

stress

  • 29 March 2021
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Net nieuw
  • 9 reacties

Hey, ik heb de laatste tijd heel veel stress door school. Ik heb af en toe stressaanvallen terwijl ik daarvoor heel vrolijk was. Ik weet wat de reden is dat ik zo gestresst ben, namelijk dat alles wat  ik lees, zeg, schrijf, type of in me hoofd zeg doe ik dit mee: Ha-ll-oi-kb-en-** . Terwijl "normale " mensen het zien als : hallo ik ben **. Het is best raar maar ik heb er nu al 9 maanden last van en mijn kop barst uit elkaar. Ik heb het wel aan mijn zussen verteld maar hun bleek het niks te schelen. 

Ik luister graag muziek tijdens het werken maar dan kan het geen muziek met tekst zijn want dan ga ik de hele lyrics ervan in stukjes delen. Het lijkt niet zo'n groot probleem maar als je de gevolgen bekijkt is het nogal vervelend. 

-ik lees een stuk langzamer

- ik kan me totaal niet concentreren

- Ik ben heel moe aan het eind van de dag op welk tijdstip ik ook ga SLAPEN

- als ik heel erg gestresst ben krijg ik altijd rugpijn, dus ik heb heel vaak rugpijn

- ik spreek onduidelijk want ik zeg echt immens vaak : zegmaar, ehm, jeweetwel en nog andere dingen ( mensen moeten daar altijd om lachen en ik lach dan lekker mee omdat ik bang ben dat mensen denken dat ik praat problemen heb ofzo) 

Heel veel gevolgen heeft het dus. Ik heb al geprobeerd te mediteren maar dan ga ik teksten als 'keep calm' en 'niet woorden hakken ' hakken. Als er ook maar iemand is die me wil helpen dan zou ik dat heel erg waarderen. De enige mensen die het weten zijn mijn zussen maar hun maakt het niet zoveel uit.

P.s. ik hoop dat het te begrijpen valt qua hoe ik het heb uitgelegd


4 reacties

Badge

Misschien kan je dit een keer met je huisarts bespreken. die kan je dan misschien doorsturen naar iemand die hier verstand van heeft (psycholoog ofzo). 

Ik hoop dat iemand je kan helpen!

Reputatie 2
Badge +2

heyy,

hier herken ik mezelf echt zo erg in! bij mij bleek het dat is dislexie had, mischien kan je een keer met je docent bespreken dat je moeite hebt met het verwerken van tekst en zinnen, de docent kan dan wel zien waardoor het zou kunnen komen! Hopelijk heb je hier wat aan!

Kuzz

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor het antwoord. Maar het is zeker dat ik geen dyslexie heb want ik vind alles met talen makkelijk en ik heb geen van de andere symptomen van dyslexie. toch bedankt dat je de tijd nam om me te helpen:)

Reputatie 2
Badge +2

-Onnodige quotes verwijderd-

heyy,
geen probleem
ik vind talen nogsteeds ook best makelijk hoor, en je kan ook best een talenknobel hebben en nogsteeds dislexie maar het hoeft natuurlijk geen dislexie te zijn, toch lijkt het me handig als je aan een docent vraagt waarom je zoveel moeite hebt met het verwerken van tekst want als je dat blijft houden krijg je daar later nog meer problemen mee :)
kuzz

Reageer