Stress😫

  • 25 March 2019
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
De laatste tijd ben ik heel erg gestrest door school. Waarom weet ik niet, want mijn cijfers zijn goed. Ik heb moeite met plannen en als ik van school op de fiets zit ben ik al aan het bedenken wat ik die dag voor huiswerk ga doen. Ik heb eigenlijk geen tijd om te leren. Als ik leer doe ik dat meestal als ik het eerste uur uitval heb.

De komende tijd heb ik veel kampen met mijn sport. Ik heb mij al ingeschreven maar ik ben nou bang dat ik alles niet ga afkrijgen, waardoor ik lagere cijfers ga halen.

Thuis kan ik mij ook niet echt concentreren, waardoor ik nog meer stress heb. Soms blijf ik wel eens op school om in de mediatheek huiswerk te maken. Ik zat zelf aan huiswerk begeleiding te denken maar dat is best wel duur.

Hebben jullie nog tips waardoor ik mij beter kan concentreren?

1 reactie

Hey, Marije,

Als het allemaal te veel wordt, kun je een niveautje lager gaan, van VWO naar HAVO bijvoorbeeld. Of je schrijft je niet meer in voor dat sportgebeuren, want dat kost veel tijd.

Om je te concentreren zou ik elke dag een moment voor jezelf pakken. Als je de hele dag met school bezig bent, is dat niet goed. Dan zou ik echt een niveautje lager gaan en dan word je echt gelukkiger.

In de avond kun je bijvoorbeeld een halfuurtje gaan wandelen, of een halfuurtje een dagboek bijhouden. Of mediteren. Dat soort manieren van ontspannen werkt goed in deze gestresste wereld. Als je dat doet, kun je je vast sneller concentreren als het moet.

Groetjes,
Geen_Naam

Reageer