Stoppen met gymnasium

  • 5 June 2018
  • 1 reactie
  • 280 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

ik zit in 2 gymnasium in een gemengde klas. Op mijn school zijn er in het tweede jaar op vwo 2 klassen: 1 gymnasiumklas en 1 gemengde klas(Atheneum/gymnasium). Ik zit in de gemengde klas, zowel in de gymnasiumklas als in het gymnasiumdeel van mijn klas stoppen er een aantal kinderen. Hierdoor worden volgend jaar het gymnasium deel van mijn klas samen met de gymnasiumklas gevoegd.Het probleem is dat ik eigenlijk al 1,5 jaar wil stoppen met gymnasium, want ik snap er niks van, vindt het saai en kan er echt geen motivatie voor opbrengen. Eerst zat mijn beste vriend op het gymnasium maar die is gestopt vanwege dyslexie. Dat betekent dat in het gymnasiumdeel alleen een paar jongens zitten die ik niet heel aardig vind.Al mijn goede vrienden zitten op atheneum en daar wordt ik volgend jaar van gescheiden. Nou weet ik dat dat geen goede rede is, maar in combinatie met dat ik het verschrikkelijk saai vindt en bij allebei kantje boord sta. Wil ik dus heel graag stoppen, maar het mag niet van mijn ouders. Ze vinden dat ik moet wachten tot ik een vakkenpakket mag kiezen(dus over een jaar pas), ik vind dit grote onzin want of ik zit nog een jaar voor niks op het gymnasium en ben mijn vrienden kwijt of ik stop nu, blijf bij mijn vrienden en zit niet voor niksop het gymnasium. Mn ouders lijken zeer vastberaden, wat moet ik doen?

1 reactie

Hoi,

Het lijkt mij dat jij de laatste en belangrijkste stem hierin hebt. Ik denk dat jij goede redenen hebt om te stoppen. Je vindt het niet leuk, je cijfers zijn niet geweldig en je komt in een stomme (in ieder geval minder leuke) klas. Dat heeft veel impact.

Ik denk dat je hier het beste met je mentor, decaan en/of docent Latijn (of Grieks, ik weet niet welk vak je hebt dat het gymnasium maakt) over kunt praten. Zij kunnen dan ook het gesprek aangaan met je ouders om hen duidelijk te maken dat het wellicht beter is te stoppen met gymnasium.

Ik vind het wel goed dat je er echt goed over na hebt gedacht en het er ook al met je ouders over hebt gehad.

Gr. Pin

Reageer