Spijbelen

  • 9 January 2018
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Een paar weken terug had ik een frans les geskipt want we hadden toen een toets en ik had er niet voor geleerd. Nu na de vakantie had ik gevraagd wanneer ik hem kon inhalen maar toen begon mn docent over dat ik er niet was en vroeg waarom. Ik heb tegen haar gezegd dat ik bij de tandarts was maar het vergeten te melden. Later die dag in de avond kregen beide van mn ouders een mail van de rector dat ik er zogenaamd de hele dag er niet was (alleen die frans les niet) en mijn ma vroeg of dat waar was. Ik zei dat het gewoon een foutje was en dat ik het zou regelen. Ik heb dus tegen mijn docente en tegen mijn ma gelogen over de situatie. Als ik dat absentie niet weghaal kan ik in de problemen komen met school en dan heb ik ook nog eens een keer een boze moeder thuis. Hoe kan ik het dus het beste tegen mijn ma vertellen dat ik toen heb gespijbeld? (Sorry als het verhaal onlogisch klinkt)

2 reacties

Ik wil het tegen mijn ma vertellen zodat zij naar school kan bellen dat ik die dag zogenaamd “ziek” was maar hoe kan ik het vertellen zonder dat ze boos word?
Gewoon eerlijk zijn lijkt mij het beste. Of ze boos wordt ligt er natuurlijk aan hoe je relatie is met je moeder en wat voor persoon ze is, zelf weet je dat het beste dus weet je ook een beetje hoe je het het beste kan brengen. Misschien dat het helpt als je laat merken dat je van je fout hebt geleerd zodat ze het voor een keer door de vingers ziet en je ziek meldt.

Reageer