so/proefwerk stress door moeder

  • 25 November 2019
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Badge +1
  • Weet de weg
  • 44 reacties

hoi,

ik ervaar zelf wel een toets-stress door mijn moeder.

ik leg het jullie wel uit:

  1. ik moet uiteraad leren voor die toets.

  2. dus wordt ik wel eens “overhoord” door m’n ouders:

    • bij m’n vader is’t niet heel erg; bij een foutje zegt hij gwn:  jxx (niet mijn echte naam) … het moet XXXXXX zijn.

    • maar integenstelling tot m'n vader is mijn moeder heel anders qua fouten, die zegt er gelijk wat van; en dreigt me te slaan………………………

hebben jullie dit ook wel eens gehad ?

zoja, hoe losten jullie het op/ hoe ging je ermee om?


3 reacties

ik vind dit niet normaal, slaat je moeder je echt?

Je vader handelt juist, ik vind daar persoonlijk niks erg aan. In tegenstelling tot je moeder.

Je zou haar rustig kunnen duidelijk maken dat je nu eenmaal naar school gaat om te leren. Als je alles al wist zou je er niet zijn. Dus fouten maken mag. En alles kennen van 1 keer studeren is een klein beetje onmogelijk. Zolang je maar een voldoende haalt, toch?

Badge +1

 

ik vind dit niet normaal, slaat je moeder je echt?

 

half, soms wel, soms dreigt ze er alleen mee.

Je vader handelt juist, ik vind daar persoonlijk niks erg aan. In tegenstelling tot je moeder.

 

idem dito

En alles kennen van 1 keer studeren is een klein beetje onmogelijk. 

exact

Zolang je maar een voldoende haalt, toch?

dat klopt, liever een 10:wink:

Hallo jxx :)

Sommige ouders vinden het belangrijk dat hun kind goede prestaties haalt op school voor de toekomst van hun kind. Ik vindt echter wel dat jij wel de vrijheid moet hebben om soms wat fouten te maken want van fouten leer je toch? Het is ook niet normaal dat ze je slaat omdat je iets fout hebt als je moeder je overhoord. Ik zou het tegen je docent/mentor zeggen als ik jou was.

-Dr8gon99

Reageer