Vraag

Smoesje te laat snel reageren please

  • 15 July 2019
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een vriendin van me had een schooluitje, en ik had van tevoren in het geheim met haar afgesproken om ff te chillen. Ze had een berichtje gestuurd naar haar klas dat ze wat later zou zijn zodat de begeleiders haar ouders niet zouden bellen. dat was niet goed over gekomen en die begeleiders gingen haar ouders bellen. Toen we er waren kon ze als smoes gebruiken dat ze dacht dat ze op de plek zelf moesten komen, (de moesten eigenlijk bij school verzamelen) en gwn de weg niet kon vinden. Maar toen vertelde haar klasgenoten over het bericht en ze moet straks met haar ouders praten omdat die heel ongerust waren en shit.

Het probleem is dus dat ze gwn kan vertellen dat ze de plek niet kon vinden of zo, maar dat bericht is al van tevoren gestuurd, en je kan niet van tevoren weten dat je te laat gaat komen. De waarheid vertellen zou echt een laatste optie zijn, haar ouders zouden het echt niet begrijpen en ze zouden haar een week huisarrest geven of haar telefoon afpakken of zoiets.

Ik heb haar erin geholpen, en als het kan wil ik haar eruit helpen. Reageer alsjeblieft snel.

1 reactie

Eerlijkheid loont altijd, maar je smoes is wel erg geloofwaardig.

Ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat jullie hadden afgesproken in het geheim. Bied wel je excuses aan, want anders verbieden haar ouders het om met je om te gaan. Meen het: dat je er spijt van hebt.

Reageer