slechte vriend?

  • 3 April 2019
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik heb een vriend. Hij heeft altijd wel kritiek over mijn kledingstijl, hij zegt dan dingen als "je ziet er echt slonzig uit, je moet een keer met me mee naar [random stad] om kleren te kopen" of "heb je ooit iets anders aan als zwart?" het kwetst me soms echt maar dan zegt hij dat het maar een grapje is. Maar voor de rest is het altijd wel gezellig, zijn grapjes zijn gewoon een ding. Ik vind het echt niet meer leuk en heb dat ook duidelijk tegen hem gezegd, maar hij luistert niet.

Hij helpt me wel met mijn problemen om 1 uur 's nachts als niemand anders wakker is, en zegt de dag daarna dat hij me wel moet helpen, alsof het een plicht is. Hij is ook de enige die weet over mijn zelfverminking en dreigt regelmatig wanneer hij ze ziet dat hij naar de mentor gaat of geeft me een tik op mijn achterhoofd

Maar ik speel zelf ook een rol in dit verhaal, ik maak soms grappen over hem (niet echt hele goeie, maar toch)
we hebben gewoon vaak lol en spreken regelmatig af.


dit is even wat ik wilde delen, fijne ochtend, middag, avond kinders

-Jille

(P.S. dit is dezelfde vriend uit mijn eerste bericht)

1 reactie

Hoi

Je vriend uit vaak z'n commentaar. Ik kan me voorstellen dat je je daar weleens aan ergert. Je hebt dit reeds met hem besproken, maar hij gaat ermee door.

Het zou kunnen helpen om geen grappen meer over hem te maken. Wie weet vindt hij die stiekem ook niet fijn, en uit hij dat door commentaar op jouw kledingstijl te geven. Het lijkt me goed om de grappen ofwel te negeren, ofwel te beantwoorden met iets als: 'Daar voel ik me nu eenmaal goed in. Ik heb geen behoefte aan andere kleding.'

Dat hij voor je klaarstaat, is een teken dat je op zich een goede vriend aan hem lijkt te hebben. Iedereen heeft wel dat ene trekje waar je je aan kan ergeren, maar iemand die luistert lijkt me fijn. Voel je je door hem geholpen? Kan hij het weleens voorkomen dat je aan zelfverminking doet?

Groetjes
Kenshin

Reageer