schoolstress

  • 1 October 2019
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hoi allemaal,
Ik heb vaak dat ik snel aan mn huiswerk wil beginnen zodat ik het af heb. Als ik dan eenmaal weet hoeveel huiswerk ik heb niet. Ik zit op HAVO en heb echt heel veel huiswerk. Ik ga me dan helemaal stressen en dan lukt het al helemaal niet. Als ik stress kan ik me nergens op concentreren en ga ik helemaal trillen (komt ook een beetje doordat ik faalangstig ben). Vaak begin ik dan pas om 8 uur s'avonds met leren ofzo... veel te laat dus. Heeft iemand tips??

Thnx alvast

2 reacties

Hoi 'anoniemhulpje'
Heb je faalangst omdat je mensen niet wilt teleurstellen? Er zijn genoeg redenen om faalangst te hebben, maar ook genoeg redenen om geen faalangst te hebben! Uiteindelijk moet jij gelukkig zijn en een fijn leven hebben zonder zoveel druk te voelen. Je kan tijdens het huiswerk maken bijvoorbeeld kijken welke opgaves op elkaar lijken en stel je moet 4 pagina's doen allemaal over hetzelfde onderwerp dan doe je alle moeilijke en dan kost dat je misschien 1 pagina?
En.. kan je is met eens mentor praten? Dat helpt soms wel... en misschien moet je er over na denken om mavo te doen? Want je moet natuurlijk gewoon gelukkig en niet al te druk zijn en dan past mavo misschien wel bij je.. Dit hoeft natuurlijk niet als je gewoon goede cijfers haalt op havo!
Succes! Groetjes lieve
Badge
Hoii, ik heb wel een goede tip! Ik zit zelf op 3 mavo en heb 6 toetsen per week ik probeer alle vrije tijd te gebruiken! Ook lever ik mijn telefoon in bij mijn ouders. Vaak als ik veel huiswerk heb maak ik zo veel mogelijk huiswerk en samenvattingen in het weekend! En begin sws een week van te voren met het leren voor een proefwerk. En dan herhaal ik elke dag een stukje. Ook zou ik aan je mentor om hulp vragen en niet bang zijn, want je mentor hoort er te zijn voor jou en je te helpen! Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
groetjes 'yourbeautifull' (mijn anonieme naam) xx

Reageer