Vraag

schoolstress

  • 12 January 2019
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyhey,

waarschijnlijk herkennen jullie het allemaal wel die verschrikkelijke schoolstress. Ik heb hier dus altijd echt verschrikkelijk veel last van. Altijd als de proefwerkweek komt krijg ik extreme stressaanvallen en raak ik volledig in paniek. Ik moet me deze proefwerkweek dus voorbereiden op 6 se's (en ook nog 2 andere toetsen) die meetellen tot de 6e en ik raak er helemaal gestrest van. mijn vraag voor jullie is dus: hoe verminder ik mijn stress en raak ik minder in paniek? alle tips zijn welkom en alvast bedankt.

3 reacties

een stress paniek aanval kan bijna nooit langer dan 15 minuten duren
dat ik ook fijn om te wete n misschien
Reputatie 5
Badge +4
hey,



probeer te plannen
Hey,

wat vervelend voor je dat je heel de tijd zo gestrest raakt.

Het beste wat je kan doen is plannen. Zo heb je voldoende tijd om voor iedere se te leren. Vergeet niet om ook nog leuke dingen en pauzes in te plannen. Je kan niet non-stop leren. Pauzes zijn juist heel belangrijk, zodat je hersenen tussen door kunnen rusten en daarna meer informatie kunnen opslaan.

Is er een bepaalde soort muziek waar je rustig van wordt? Deze kan je dan op de achtergrond draaien zodat je rustig blijft en niet gaat stressen.

Er zijn ademhalingsoefeningen die helpen met ontspannen en je kan niet gestrest en ontspannen tegelijk zijn.

Je zegt dat je altijd gestrest wordt voor een se week. Kan je hier een keer met je mentor over hebben. Hij/zij heeft hier waarschijnlijk ook nog goeie tips voor.

Je kan misschien voortaan al eerder naar docenten gaan en vragen naar wat je moet weten voor het se. Zodat je ruim optijd kan beginnen met leren en alles al een week voor het se weet, dan hoef je het daarna alleen nog maar te herhalen.

Ik hoop dat je hier iets aanhebt.

Alvast succes met je se's!


Groetjes,

Reageer