Vraag

SCHOOLKEUZE VERKEERD?

  • 5 February 2019
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

ik ben nu 16 jaar oud en heb de afgelopen vier jaar vwo gedaan. Een tijdje terug ben ik daarmee gestopt om naar het mbo te gaan. Ik zit nu net twee dagen op deze opleiding maar ik loop dus een halfjaar achter omdat ik instroom en eigenlijk is dit toch echt niet wat ik wil doen. Eigenlijk wil ik gewoon even pauze nemen van alles en het liefst een tussenhalfjaar doen om dan gewoon aan het begin van het nieuwe schooljaar aan een andere opleiding beginnen. Maar mn ouders hebben al spullen aangeschaft voor deze opleiding dus ik durf eigenlijk niet te zeggen dat ik dit toch niet wil. Tegelijkertijd ben ik een tijdje terug begonnen bij de GGZ omdat ik dood wou. Ik ben moe en hoopte zo erg dat deze overstap me gelukkiger zou maken maar ik ben hier nu juist nog veel ongelukkiger. Wat moet ik doen???

YellowCrocodile.

3 reacties

Hoi

Je bent aan een andere opleiding begonnen, maar het gaat niet zoals je verwacht had. Je zou liever een tussenjaar nemen, en volgend jaar aan een andere opleiding beginnen.

Kan je dit met je mentor bespreken? Het lijkt me goed om aan te geven dat je je niet op je plaats voelt. Ook bij de GGZ kan je dat melden. Je begeleider kan je hierbij helpen, en heeft vast advies voor jou. Voel je je goed bij de GGZ?

Zou je de spullen kunnen doorverkopen, of ken je iemand die er wat mee kan? Dat je de spullen voor de opleiding hebt aangeschaft, zou geen reden mogen zijn om op een plek te blijven die je ongelukkig maakt.

Groetjes
Kenshin
Ik kan me voorstellen dat praten met een mentor die je nog niet goed kent, lastig kan zijn. Het is echter je mentor, en wie weet valt die heel goed mee. Zou je je mentor durven aanspreken, of mailen?

Als school je heel ongelukkig maakt, zou je, tot je volgende afspraak bij de GGZ, je ziek kunnen melden. Ik zet je niet aan tot spijbelen, maar wil slechts voorkomen dat school een negatieve invloed op je uitoefent.

Fijn dat je je goed voelt bij de GGZ. Ik hoop dat je wijzer zal worden i.v.m. school uit het volgende gesprek.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

bedankt voor je reactie! De spullen zou ik idd misschien kunnen doorverkopen ofzo. Of ik betaal mn ouders terug. Donderdag ga ik pas weer naar de GGZ maar ik wil hier eigenlijk zo snel mogelijk weg. Ik vertrouw ze opzich wel daar. Ze zijn aardig en begripvol. Het voelt een beetje gek om het met mijn mentor te bespreken omdat ik hem nog maar 1 keer heb gezien en hem verder helemaal nog niet ken. bedankt voor de tips!

YellowCrocodile

Reageer