Schoolfeest

  • 30 August 2018
  • 5 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik zit met een struggle.

Ik hou helemaal niet van schoolfeesten, ik haat ze.
Ik hou niet van dansen en de sfeer is helemaal niet mijn ding.
Vorig jaar was er maar 1 schoolfeest en die heb ik geskipt.
Mijn vrienden waren continue aan het pushen en hadden bijna nog een kaartje gefixt, terwijl ik duidelijk zei dat ik niet wou, maar ik heb uiteindelijk gezegd dat ik ziek was.

Nu is het jaar net begonnen en heeft m’n school besloten nóg een schoolfeest te organiseren, die volgende week al is.
En dan heb ik er in December nog een.
Ik denk dat heel m’n klas gaat en mijn vriendinnen gaan sowieso.
Maar ik heb nu niet echt meer een excuus, en ik blijf echt veel liever thuis.
De meeste mensen van mijn leeftijd (15) houden van dit soort dingen.
Ik voel me raar en ben bang dat mensen zo ook over mij denken en dat vrienden weer gaan pushen.
Ik weet niet goed wat ik moet doen, heeft iemand advies?

Alvast bedankt.

5 reacties

Hoi Alex03

Ik snap je helemaal schoolfeesten kunnen soms leuk zijn, maar als je er niks voor voelt is het alleen maar zode van je tijd (en misschien ook geld). Je kan natuurlijk niet eeuwig blijven zeggen dat je ziek bent hoewel dat natuurlijk heel fijn klinkt. Misschien moet je er over nadenken om gewoon de waarheid te zeggen. Als die vrienden echte vrienden zijn is er niks aan de hand en zullen ze je begrijpen. Als ze er wel raar over gaan doen zou je moeten nadenken of dit wel echte vrienden zijn. Leg ze gewoon uit dat de sfeer daar niks voor jou is.

En nee hoor je bent niet raar, waarschijnlijk zijn er meer die met hetzelfde probleem zitten maar er ook niet voor uit durven te komen.

Heel veel succes!

Lieve groetjes Piehelp
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik kan mij heel goed in je verhaal vinden. Ik had er ook helemaal niets mee en dus heb ik elk feest op de middelbare school geskipt incl. het kerstgala/bal (misschien wat extreem). Ik zei altijd dat ik er geen zin in had en hier bleef het vaak bij.

Raar ben je zeker niet. Je behoort alleen tot een kleinere groep zoals je zelf zegt. Je kunt weinig anders doen dan opnieuw aangeven dat je niet wilt. Geef aan dat je helemaal, maar dan ook helemaal, niets met (school)feesten hebt. Het is dan aan je vrienden om je niet opnieuw te gaan pushen. Elke keer excuusjes verzinnen schiet je natuurlijk ook weinig mee op. Hopelijk gaan je vrienden dan inzien dat het totaal niet je ding is en laten ze het verder met rust.
Hey Alex03

Het is heel normaal dat niet iedereen graag naar feestjes gaat. Naar mijn mening hoef jij helemaal niets tegen je zin in te doen, zeker als het aankomt op dit soort dingen.

Als je de datum van een schoolfeest lang op voorhand weet, zou je “per ongeluk” op diezelfde dag een afspraak bij de tandarts of kapper kunnen maken. Op die manier pushen je vrienden je misschien minder.

Eigenlijk zouden je vrienden moeten begrijpen dat als jij geen zin hebt om naar dat schoolfeest te gaan, ze je niet moeten pushen. Jij hebt het recht om andere interesses te hebben. Je vrienden hadden je er vast graag bij gehad, maar als jij hier geen zin in hebt, moeten ze zich daarbij neerleggen.

Groetjes
Kenshin
Ik snap je helemaal want ik vind er ook geen kloot aan. Gewoon zeggen dat je niet wil moet toch kunnen?
Hoi,

Ik heb er niet eens over nagedacht om naar een schoolfeest te gaan: wat moet ik daar? We behoren inderdaad tot een kleinere groep, zoals @Daan. al zei, maar dat maakt ons niet raar en dat verplicht ons al helemaal niet om alsnog te komen.

Wees gewoon eerlijk tegen je vrienden en maak ze duidelijk dat je hun gepush vervelend vindt. Als dat niet werkt, kun je natuurlijk altijd nog boos worden. Daar kunnen ze van schrikken.

Smoesjes gaan je niet helpen. Wees gewoon eerlijk. Het is geen schande om niet naar een schoolfeest te willen.

Gr. Pin

Reageer