Vraag

Schoolcijfers

  • 17 April 2018
  • 3 reacties
  • 226 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben 13 jaar en zit in de 2e klas, maar mijn cijfers gaan dit jaar ineens heel hard achteruit. Mijn ouders zeggen dat het komt doordat ik in een soort cirkeltje zit. Ik doe er lang over om iets te begrijpen, ik krijg het niet af, ik weet niet alle stof van de toets, ik kan een deel niet maken, ik krijg een slecht cijfer, vind daardoor het vak minder leuk en dan begint het cirkeltje weer opnieuw. Weet iemand hoe ik hieruit kan komen? Mijn ouders zeggen dat ik vragen moet stellen aan de docenten, maar dat vind ik lastig, want meestal begrijp ik het wel, maar gewoon langzamer. Kunnen jullie me helpen?

3 reacties

Hoi,

Vragen stellen helpt enorm ook al snap je het wel maar wat langzamer.
Herhaling helpt je om het beter te onthouden.
Ik heb ook een tijdje geleden gehad dat alles een beetje langzamer ging etc en het is dus niet raar dat je dit hebt.

Misschien is het een idee om andere leraren te vragen om het uit te leggen.
Soms kan een andere uitleg je het beter laten doen begrijpen en zoals ik al eerder zei je herhaalt en traint je brein hier ook door.
Op internet staan ook veel goeie video's en samenvattingen die je erg kunnen helpen om de stof te begrijpen (of sneller te begrijpen), misschien kan je daar eens gaan kijken?
( ook zijn er apps ervoor )

Mijn beste vriendin neemt altijd haar lessen op en als ze het dan gaat maken luistert ze het na, misschien is dat ook een idee voor jou?
( Vraag wel toestemming aan de docent)

Vergeet nooit hulp vragen is nooit fout en laat juist initiatief zien! ( Dus ga maar lekker naar je mentor/leraar/ goeie vriend--)
-- Er is uit onderzoek gebleken dat je vrienden het beste je dingen kunnen laten begrijpen dus dat kan ook niet kwaad.

Dus succes!
Je komt er wel boven op (met je cijfers)

Ps: Het maakt niet uit hoe lang je er over deed maar dat je er bent gekomen.

Groetjes van Maii:$;)
Hoi,

Als je toch iets aan je docent vraagt, snap je het waarschijnlijk sneller!

Geldt dit cirkeltje voor al jouw vakken? Als het bijvoorbeeld bij een paar vakken is, dan kun je naar die docenten toe gaan en het probleem voorleggen. Waarschijnlijk zullen zij dan met jou gaan kijken hoe ze het cirkeltje kunnen doorbreken.

Als het cirkeltje echt voor te veel vakken geldt, kun je het beste - zoals @Kareldegrote al voorstelde - naar je mentor gaan, zodat hij/zij je kan helpen hiermee.

Het is helemaal niet erg dat je cijfers wat minder zijn, als je gewoon je best doet om het te doorbreken en door te gaan :)

Gr. Pin
Misschien is het een idee om met je mentor te praten, zodat hij mee kan kijken met je planning en hij je kan begeleiden waar nodig. Ook zou het kunnen helpen door te kijken hoe je klasgenoten/vrienden het aanpakken en de stof leren.

Reageer