Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

School wil mij van school trappen zonder reden!

• 15 september 2016
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

Hoi allemaal, ik heb jullie hulp nodig!
Doordat ik last hebt van onder andere een depressie lukt het mij niet altijd om naar school te gaan. Vorig jaar ben ik een half jaar afwezig geweest. Maar ik heb super hard gewerkt om het jaar te kunnen halen en uiteindelijk is het me gelukt. Ik zit nu in mijn examen jaar en ik ga nu net 2 weken naar school. Ik heb nu een aantal dagen gemist, en vandaag had ik een gesprek op school. Ze waren boos en deden echt heel erg gemeen tegen me. Ze zijden ook dat als ik mijn examen niet haal, ze me naar Mbo niveau 1 zouden sturen. Ik vraag me nu af of ze dat uberhoud wel kunnen doen, aangezien ik nog nooit ben blijven zitten, en ook niet onhandelbaar in de lessen ben. Ik ben hier ook heel erg boos over! Ik kon het zelf niet vinden, dus misschien weten jullie het? alvast bedankt!

6 reacties

weet school van je situatie? als dat zo is zouden ze hulp moeten bieden in plaats van dreigen 😉, maar in elk geval heb ik er niet veel verstand van of ze dat kunnen doen, ik weet wel dat het best wel onlogisch zou zijn, welk niveau doe je nu? stond je altijd een prima gemiddelde? dan kunnen ze je misschien een niveau lager plaatsen, maar het is niet zo dat als je nu vwo zou doen dat ze je gelijk naar mbo 1 kunnen sturen. maar ik heb geen idee of het echt zo werkt hoor 😳 maar misschien dat iemand anders het weet?
veel succes, en stay strong :8

xoxo Guintje
stop met school en ga bij de marine werken of zo dat is mijn advies
Reputatie 2
Nou vorig jaar kan het nog wel maar als je in je Examen Jaar dagen mist
Dan is de school wel een beetje klaar met je
Ik bedoel ik snap dat je depressie ingewikkeld en moeilijk en zwaar is en zo.....
Maar uiteindelijk is er ook een druppel die de emmer over laat lopen bij de school
Je moet gewoon zo vaak mogelijk op school zijn en anders maar van school of of een ander niveau of weet ik veel wat
Ligt nou eenmaal ingewikkeld aangezien jou kant en die van de school allebei begrijp
Hey,

Je titel zegt 'school wil mij van school zonder reden', maar in je verhaal geef je wel een reden aan. Je hebt heel veel school gemist en je bent dit jaar ook eventjes al afwezig geweest.

Mijn instelling zou denk ik zijn 'ik zorg gewoon dat ik dit jaar haal'.
Ze willen je namelijk niet nu van school, alleen als je blijft zitten. En dat snap ik ook wel. Zij kunnen niet zien hoe slecht je je voelt, en zij zien alleen maar dat je veel gemist hebt en nu al weer veel mist.
Laat zien dat je wel naar school wilt komen. Laat zien dat je slim genoeg bent om dit jaar te halen! Geef ze geen enkele reden om jou daadwerkelijk van school te trappen!
Want, als je hard werkt en naar school gaat is er geen enkele reden waarom je je examen niet zou halen. School is waarschijnlijk bang dat jij dit jaar weer veel niet naar school zal gaan en dan blijft zitten. Maar als je hard werkt en naar school gaat, dan bewijs je school het tegendeel.
Ga dit jaar knallen!

Liefs,
Pheebe
School weet van mijn situatie af, en ik doe nu de MAVO. Ik ben altijd overgegaan met goede cijfers, maar ze hebben in principe geen reden aangezien je iemand (volgens mij) alleen van school kan sturen als je langer dan 6 jaar over je mavo hebt gedaan of onhandelbaar in de klas bent. Ik kom in geen van die dingen in aanmerking. Als je naar de feiten kijkt kun je zien dat ik gewoon elk jaar, netjes heb gehaald. De afwezigheid heeft alleen nog maar meer laten zien dat ik het makkelijk kan halen, als ik een heel school jaar in 4 maanden heb kunnen doen. Maar niemand heeft dus een idee of ze mij van school kunnen sturen als ik het examen niet haal dit jaar?
School an je ook van school sturen als je te veel absent bent volgens mij.
Of als je een gevaar bent voor je eigen veiligheid.

Dat je je school in 4 maanden kan doen kan zovele betekenen.
Ik ga nu al jaren niet naar school en ga ook gewoon examen doen.
Het betekend niet dat je super slim bent of zo. Of je zit onder je niveau in de klas, of je hebt er thuis ook aan gewerkt, of er zijn waarschijnlijk nog honderd redenen hoe het zou kunnen.

Wat vinden je ouders ervan?
Misschien weten die hoe de regeltjes pressies zitten.

En echt, ik zou niet te veel op de regeltjes gaan zitten maar meer op hoe het contact is met jou en de school...

Reageer