Vraag

school uniform ?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal ik heb een vraag. Er is nu wat discussie in het land over wel of geen school uniform invoeren en ik ben benieuwd naar jullie mening en inzicht. 

De uitdaging is wel : probeer 2 argumenten vóór te noemen én 2 argumenten tegen. Ook als je helemaal overtuigd bent van één van de twee, dan toch 2 argumenten pro of contra.  Uiteraard wordt dit geen discussie of chat maar puur je inbreng conform de regels.

Dank jullie wel en ik ben benieuwd! 


10 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik ben zelf tegen schooluniformen, omdat ik vind dat kinderen zichzelf en hun identiteit niet goed kunnen uiten als er een vaste dresscode is. ook zijn schooluniformen vaak duur en hebben de meeste kinderen maar 1 of als ze geluk hebben 2 sets, wat ook niet heel schoon is. 

 

als argument voor ben ik het er wel mee eens dat het meer eenheid schept onder leerlingen 

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben zelf tegen.

Voor: zodat je niet gepest word door je kleding.

Voor: dan herken je wie op welke school zit.

Tegen: dan kan je jezelf beter uiten.

Tegen: dan lijk je op elkaar en iedereen is anders.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi leuk topic het is wel iets dat vaker speelt. Ik heb bij het zeilen wel uniforme kleding en bij de scouts ook. Over school twijfel ik.

Voor : als het een beetje een uitgebreid uniform is ( broek, rok,korte broek bijv)  kan iedereen in elk geval kiezen maar is er toch geen onderscheid

Voor : misschien stimuleert het je betrokkenheid bij de school, voel je je net als bij sport meer verbonden

Tegen: het beperkt je vrije keuze in je dagelijks leven althans op school

Tegen: als je het uniform niet mooi vind  voel je je de hele dag niet op je gemak en gaat het betrokken zijn juist weer achteruit. Stel bijvoorbeeld dat je van die lange sokken aan moet of emblemen op je shirt die je niet mooi vind….

Je kan natuurlijk wel kiezen naar welke school je gaat en als er uniformen zouden zijn wordt dat dus 1 van de keuze-overwegingen. Ik weet het niet, ben er nu toch ( 55/45%) net niet voor.

Groetjes liefs Julian X

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben voor. 

Voor. Iedereen weet dat jullie een groep zijn die samenhoren 

Voor. Je wordt niet gepest vanwege kleding. 

Tegen.  Het is vaak wel heel duur en je kunt het alleen maar voor school aandoen. 

Tegen. Dat is vaak wel erg koud/warm. Tenzij er een winter en een zomer versie zijn, maar dan is het nog duurder want dan moet je twee versies kopen. 

 

Veel liefs,Appelbanaan 

Reputatie 4
Badge +2

Voor: 

-leuke kleding.

-ziet er mooi uit.

 

tegen:

-iedereen is het zelfde.

-iedereen draagt hetzelfde.

Reputatie 4
Badge +4

Ik zit op een soort uniformschool maar de enige regel is dat we blauwe kledij moeten dragen ( truitje , hemdje , broek , rokje) en het mag niet “uitdagend” zijn . Op die manier geen probleem mee maar ik zou het niet willen zoals bij sommige scholen in Engeland : jasje met schoollogo , stropdas , panty in de kleur van je rokje , ...

Reputatie 7

voor: niemand kan pesten, en jehoeft niet elke dag na te denken wat je die dag aan gaat doen waardoor je sneller klaar bent

tegen: het is duur, je kan je eigen persoonlijkheid niet ontwikkelen

Ik sta beide ik heb gesproken ook tegen mensen die dat dragen op school en hun ervaringen mee en hun vinden allemaal wel gewoon ok

Allemaal goede argumenten . Ik neig bijna naar voorstander zolang er maar keus is in polo en shirt bjjv. Of rokje en korte broek dat soort dingen. Ben benieuwd naar meer meningen! :) 

Sanny xxxx

Badge

ik ben tegen.

voor: je kan niet worden gepest om je kleding, je hoeft niet steeds na te denken over wat je aan gaat doen.

tegen: als je een uniform draagt kan je niet laten zien en uitstralen wie je bent, en als je je niet comfortabel voelt in je uniform worden schooldagen heel naar en lang en voel je je niet goed

 

Reageer