school switchen?

  • 12 February 2023
  • 3 reacties
  • 26 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben ….ik zit nu in de 3de van het gymnasium maar mijn cijfers zijn niet al te best, ik sta nu 6 tekortpunten en ik moet dit jaar dus ook mijn vakkenpakket kiezen (ik wil cm) maar ik weet niet of ik Latijn of Grieks moet kiezen hebben jullie daar misschien tips voor? En ik vind latijn en grieks allebei best wel moeilijk en mijn ouders zeggen ook steeds dat ik naar vwo moet gaan maar dat betekent dus dat ik gelijk naar een andere school moet want op mijn school heb je alleen gymnasium en ik ben bang dat als ik naar een andere school ga dat hun bijvoorbeeld bij duits helemaal andere woordjes hebben geleerd dan mij en dat ik dan alsnog een dikke achterstand krijg, en ik persoonlijk ga denk ik ook wel liever naar een andere school maar moet ik dan nu al naar die andere school gaan of pas na de zomervakantie? ik heb een beetje stress hahah dus iemand pls help. Oh ja ik wil later crimonoloog of rechter worden


3 reacties

Reputatie 1
Badge

heyyy even een update!!!

ik ben na de zomervakantie naar een andere school gegaan en die is zoooveel leuker en ik ben zo zo zo dankbaar voor alle vrienden die ik nu heb! als je in dezelfde situatie zit zou ik willen zeggen dat het allemaal echt goed komt 

Reputatie 1
Badge

Heel erg bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +15

hi!

ikzelf heb hier geen ervaring mee, maar ik zit wel net als jij op een Gymnasium. 

Hok weet niet of ik Latijn of Grieks moet kiezen hebben jullie daar misschien tips voor? En ik vind latijn en grieks allebei best wel moeilijk 

dat is iets wat je echt zelf moet kiezen, waarschijnlijk kan beide ook, maar als het al zo moeilijk gaat….. misschien is dat dan niet het handigste…..

mijn ouders zeggen ook steeds dat ik naar vwo moet gaan maar dat betekent dus dat ik gelijk naar een andere school moet want op mijn school heb je alleen gymnasium en ik ben bang dat als ik naar een andere school ga dat hun bijvoorbeeld bij duits helemaal andere woordjes hebben geleerd dan mij en dat ik dan alsnog een dikke achterstand krijg

ik denk niet dat het zo helemaal werkt, ik denk dat je “ongeveer” dezelfde woordjes wel hebt gehad…. natuurlijk kan het wel verschillen, maar dat zal echt geen groot verschil zijn…. 

 

persoonlijk ga denk ik ook wel liever naar een andere school maar moet ik dan nu al naar die andere school gaan of pas na de zomervakantie? 

het ‘handigste” lijkt mij om na de zomer in te vallen, dan begint iedereen met een nieuw boek, een nieuw schooljaar ect. als je tóch wél liever nu al gaat, zou ik bijv. na de vakantie gaan, en de school moet natuurlijk ook maar net plek hebben….. 

HOh ja ik wil later crimonoloog of rechter worden

dat is leuk! ik hoop en denk dat het lukt! heel veel suc6, groetjes 

 

Mij_Niet_gezien

Reageer