Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

School neemt te veel tijd in!!

• 19 september 2016
  • 12 reacties
  • 741 Bekeken

Hey allemaal
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar school neemt bij mij te veel tijd in!! Ik kan niks anders doen dan eerst heel de dag naar school en daarna tot 10 uur zowat aan m'n hw om daarna eindelijk te gaan slapen!! Ook in het weekend moet ik heel de dag hw maken!! Ik vind dat dit niet kan we zijn nog niet volwassen en dus inprinsipe nog kinderen en die moeten plezier kunnen maken!! Op onze leeftijd moeten we niet verplicht zijn de hele dag te zitten en dingen te leren! Dit zou de leukste tijd van ons leven moeten zijn en school verpest dat!! Hebben meer mensen hier last van of heb je tips?? Plz laat het weten

12 reacties

Hoihoi,

bij mij op school wordt er duidelijk op gewezen dat je tijd voor jezelf moet overhouden. Indien je geen tijd voor jezelf overhoudt met huiswerk kun je altijd terecht bij je mentor. Dat zou ik ook doen als ik jou was. Moet je zolang aan je huiswerk zitten omdat er gewoon heel erg veel wordt opgegeven (laten we zeggen.. 10 opgaven per lesuur ongeveer voor een dag van 7 lesuren) of omdat je er moeite mee hebt? Als je er moeite mee hebt zou je misschien iets kunnen regelen dat je een niveau lager kan gaan zitten, daar krijg je minder huiswerk en makkelijker huiswerk.

Laat school niet altijd je tijd innemen, je mag best wat afraffelen soms. (Woorden van mijn mentor haha)

Mvg,
AmIaWeird
Heyy,
Ik ben het niet eens met Amlaweirdperson. Je moet je school nooit afraffelen. Daar krijg je alleen maar gezeik door en slechte cijfers. Als jij echt na een dag school tot 10 uur non stop huiswerk zit te maken en hele weekenden, dan gaat er iets niet goed... Het kan zijn dat je planning niet goed is of je niet efficiënt leert. Anders lijkt het me inderdaad dat je een niveau te hoog zit.. Ik doe Havo en heb genoeg tijd voor mezelf over. Ik zit maximaal tot 8 uur als ik echt veel heb en in het weekend is 1 dag sowieso vrij. Ik ben wel van mening dat school altijd op de eerste plek komt. Dit is een deel van het opgroei proces en je moet leren dat je dagen gaat werken en dat het iet alleen maar lang leve de vrijheid is. Je leert verantwoordelijkheid en efficient leren en doen. Als jij echt zoveel aan je huiswerk zit als je zegt, moet je misschien hulp inschakelen. Vraag aan je mentor of hij je wil helpen, ga naar een huiswerkbegeleiding om je te laten helpen. Zo kan je meer tijd overhouden...

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...
xx me
Hey,
Ik zat met hetzelfde probleem vorig jaar, ik zat toen op atheneum 3. Alles werd me teveel en ik dacht: 'Ja, laat maar, ik haal het toch niet!' en ik deed vervolgens ook niets meer. Mijn advies is om niet zo te denken, het is nu waarschijnlijk doorbijten, maar voor je het weet ben je er vanaf. Gewoon even doorzetten! En als je echt moeite hebt om het bij te houden, ga dan nadenken over huiswerkbegeleiding.

Groetjes
Ik heb het ook... ik zit in 2 TL en heb een YouTube kanaal maar... krijg echt super veel huiswerk op.. dus ik moest stoppen met youtube dus ik snap je wel maar ik heb YouTube opgegeven om voldoendes te kunnen halen... en kijk nu: 10 voor Duits en een 8 voor Engels en ga zo maar door.. hoe veel huiswerk je ook krijgt.. het is niet voor niets
Badge +8
ik had dit eerst ook maar toen bood school de mogelijkheid aan om op school (na school) mijn huiswerk te maken. Nu heb ik geen last meer van enige afleiding dus kan ik lekker vlot doorwerken. Misschien dat zoiets ook op jouw school kan?
Of misschien kan je ergens anders naar huiswerk begeleiding?
f*ck school m8 jij wil vast mijn leven ik ga helemaal niet naar school ik heb de basis school nooit afgemaakt haha en eerst vond ik het geweldig maar nou niet meer zo nog wel leuk haha maar niet meer geweldig en ik zal je vertellen waarom zonder school kom je niet zo ver in het leven vriend zo als je wat wil bereiken zul je naar school moeten gaan maar jij gaat naar school dus alles wat ik zo ver heb ge typed heb heb je niks aan haha typical me hoe dan ook terug naar jouw probleem .... ja kep eigenlijk niks want ik heb dat soort ervaringen dus niet wacht ik heb iets luister naar de mensen boven mij ha kijk dat is nog eens goed advies haha t'is waar hoe presteer ik het toch om er zoon lang verhaal van te maken?
Badge +8
@ijsthee talent jonge
haha ja gebeurt vaker dat het een eeuwigheid duurt tot dat zeg wat ik wil zeggen en waarom ik iedere keer zeg zoon in plaats van zo'n weet ik ook niet
Hoi!

Ik snap je wel, maar weet je wat het is?
Als je begint met plannen dan heb je sowieso tijd voor jezelf, maar dan moet je de planning wel naleven anders is het voor niks natuurlijk :P
En heb je misschien moeite met je vakken dan is het ook goed om op huiswerkbegeleiding te gaan of soms met een vriend of vriendin af te spreken om het samen te gaan doen.
Ik snap je helemaal. Bij ons komen ze aan met 5 proefwerken per week, dan begin je te leren en kent alles en vervolgens gaan kinderen uit m'n klas toetsen verschuiven en heel m'n planning is stuk...dan komen docenten aan: ja, volgende week moeten jullie een boekverslag inleveren, onderzoeksverslag voor natuurkunde en scheikunde ook nog. O ja, proefwerk over H2 komt over 1 week, maar ik zeg dit niet in de les, maar knal het op magister waar je al 4 proefwerken hebt staan op die dag. Roostermakers zijn ook super vriendelijk en geven je 3x per week 8e en we hebben al 36 lesuren per week...huiswerk en alles erbij is echt niet te doen, dus ben blij dat ik nu ff vrije tijd heb xD Dit is niet overdreven btw, maar dit is echt zo...helaas 😞
Hallo hierbij laat ik je weten dat jij niet de enige bent. mijn leven= Opstaan-ontbijt-school-leren/hw-slapen. Vrijdag kan ik wel lekker gamen maar dat is het ook echt.

Respect🆒

Reageer