Vraag

School maakt me depressief

  • 25 September 2017
  • 2 reacties
  • 3651 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke dus ik weet wat je denkt, dat ik me aan stel dat je niet depressief kan worden van school. Laat me het uitleggen; ik wil graag Engels studeren dit wil ik al sinds ik een klein meisje was hiervoor moet ik VWO doen. Ik vind dit enorm moeilijk, ik heb voor Frans en Wiskunde bijles en ik ben met alles gestopt om ruimte te maken voor huiswerk (Sport, bijbaantje, piano les). Ik ga vaak tot 23/24 uur door En ik sta om 6 uur op. Ik kan niet meer. Laten we eerlijk zijn ik zit niet non-stop aan me huiswerk zo stop ik al snel wanneer iets niet lukt bij bijvoorbeeld wiskunde kan ik al snel in huilen uitbarsten als ik het niet snap en dan kan ik helemaal niks meer doen. Ik ben altijd gestrest en bij cijfers onder de 8 vind ik mezelf dom en een mislukkeling. Ik heb sowieso al een hekel aan mezelf en school laat me niet beter voelen. Ik voel de constant druk om alles goed te doen, ik ben van mezelf ook erg perfectionistisch en als iets niet fantastisch is haat ik mezelf. In de 2e en 3e was ik zwaar depressief, de hele mik-mak; snijden, medicijnen ect. Nadat ik me weer goed begon te voelen aan het einde van de 3e had ik een afspraak met mezelf gemaakt dat ik me niet meer kapot ging werken. Maar nu ik in de 4e zit beginnen die gevoelens weer, ik heb echt enorme zelfcontrole gehad dat ik niet terug ging in mijn oude gewoontes. Maar dit is pas het begin van het jaar, heeft iemand tips zodat ik me hier van af kan zetten?

2 reacties

Hey anoniemeantonio,

Dat is best wel ernstig! Persoonlijk denk ik dat je even met iemand (een vertrouwenspersoon of zoiets) anders hierover moet gaan praten gezien het niet oké is dat jij je zelf telkens overwerkt en daardoor depressief raakt.
Je zou met de kindertelefoon kunnen chatten of met 113-online.
Als je dat niet wilt, zou je aan je ouders kunnen vragen of ze je kunnen controleren zodat je niet overwerkt raakt.

Ik wens je echt heel veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat!
weirdwolves
ik snap wat je bedoelt ik heb dit ook gehad... ik heb het met mijn ouders besproken en ben naar een huiswerkbegeleiding gegaan en daardoor gaat het nu goed ik hoop dat dit misschien ook bij jou werkt

Reageer