Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

school + depressie....?

• 5 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 250 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik ben dus depressief maar ik krijg daardoor vaak mijn huiswerk niet af. Omdat ik met mijn gedachten vaak ergens anders ben en omdat ik constant zo moe ben en gewoon alle energie weg is. Ook werkstukken/verslagen maak ik vaak niet. We hebben op school een weekplanner maar soms wordt het huiswerk wel gecontroleerd. En ja, de verslagen enzo moeten we gewoon inleveren. Alleen dan gaan ze vragen waarom ik het niet gemaakt heb maar ik durf hun de echte reden niet te vertellen. Er zijn maar 2 docenten bij mij op school die ervan weten. Dat zijn mijn voedings/stage docent (daar krijgen we nooit huiswerk voor) en de zorgcoordinator (die geeft dus geen les). De rest durf ik het gewoon niet te vertellen, omdat ik hun niet zo vertrouw enzo. Ik mag ze wel maar ik deel liever niet zulke dingen met hun..

1 reactie

Reputatie 6
Hey,

Bij mij op school zijn er wel een aantal mensen die van mijn depressie weten (zorgmensjes, afdelingsleider, mentor, begeleider en vrienden). Ook hebben zij mijn docenten ingelicht, maar ik weet niet precies wat. Het voegt niks toe, er is maar 1 docent die rekening met me houd en zelf dat is weinig. Als je het niet wil vertellen, dan doe je het niet. Praat er anders met die voedingsstage docent over, misschien dat die wel iets slims weet?! Het is wel handig voor hen om te weten dat je een goede reden hebt en niet gewoon heel ongemotiveerd bent.

Gr. Pin

Reageer