Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

School

• 14 februari 2016
  • 1 reactie
  • 227 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Laat ik dan maar gelijk door gaan :)
Buiten dat ik thuis met nogal een probleem zit, is mijn school ook akelig.
Hiervoor moet ik eerst even wat achtergrond geven.

Ik ben jaren geleden gediagnosticeerd met Asperger syndroom.
Zelf heb ik en ook anderen er weinig last van in mijn geval.
De eerste psychologen merkten het niet eens aan mij 🙂 .
Hadden ze een professional en een doorzeurende moeder voor nodig om de diagnose te stellen.
Ook anderen merken dit eigenlijk niet, als ik het zeg zijn ze verbaast.
Toch moest ik van mijn ouders (moeder) maar naar een zorgschool.

Nu zit ik onderhand voor het 5e jaar havo op deze school.
Dat is niet prettig en dat is het ook niet geweest.
Zoals ik al schreef is het speciaal voor leerlingen met een ASS diagnose.
Hier zitten ook moeilijke, irritante tot agressieve leerlingen tussen.
De ergste zijn dan nog die mensen die je ziet genieten van andermans pijn en deze ook zelf toebrengen.
Begrijp mij niet verkeerd, niet alle ASS diagnosen brengen zulke grote problemen mee.

Dit zou al minder k zijn wanneer er dan ook iets aan gedaan zou worden.
Echter doet de school er niets aan.
Sterker nog: de school neemt ze in bescherming, desondanks het al meer dan eens bijna fataal was.
Want niemand zit er voor zijn zweet voeten en ja het is die maar enz.
Hiermee geven ze in mijn klas alleen al 3 (op een klein klasje van 11) een vrij pas tot het mishandelen, bedreigen en proberen dood te slaan van...... iedere andere ziel op school.
Waarom weet ik niet.

Ook jeugdzorg en anderen kon ik niet heen, omdat zodra het dan hoger de ladder op ging, deze persoon bij het 'zorgteam' van de school bleek te horen.
Die wil zichzelf natuurlijk niet tegenspreken.

Ik heb al meerdere malen geprobeerd hier weg te komen, maar toen had de school mij compleet zwart gemaakt bij andere scholen.
Ik weet niet hoe ik deze laatste weken voor mijn examen door gaan komen, weg kan ik in elk geval niet meer.
Ik zou graag de naam van de school noemen, want dit gebeurd door de hele school heen.
Ik weet alleen niet of dat mag hier.

Marijn (16 jaar)

1 reactie

Hoi Marijn,

ik had net gereageerd op je andere topic en nu lees ik dit ook nog eens. Zoals je zelf al zegt is het best heel erg k wat je allemaal mee maakt. En dat met die school is ook zomaar niet op te lossen denk ik, want jij en ik hebben geen toverstafje, anders zou ik dat wel gebruiken om het beter te maken voor je.

Wat je nu kan doen, heb je eigenlijk zelf al bedacht denk ik. Je hebt weinig andere keus dan zo goed en kwaad mogelijk als het gaat om je examen zo goed mogelijk op deze school af te leggen. Het is bij lange na geen ideale situatie en er gebeuren best vervelende (en mogelijk gevaarlijke) dingen. Belangrijkste is dat je straks je havo diploma hebt en dat je dan afscheid kan nemen van deze school. Ik begrijp dat er weinig tot geen mogelijkheden zijn om met je school over oplossingen te praten voor wat betreft de andere klasgenoten die voor veel onrust en problemen zorgen. Ik heb makkelijk praten, want ik zit niet in jouw situatie, maar ik zou als ik jou was mijn energie zoveel mogelijk proberen te steken in het halen van mijn havo diploma en je zo weinig mogelijk aan te trekken van alles wat daar omheen speelt. Ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, je kan ook niet zomaar net doen alsof er verder niks aan de hand is. Maar uiteindelijk moet jij verder kunnen en daarvoor is dat havo diploma best belangrijk, dus probeer dat in gedachten te houden. Over de situatie thuis heb ik al wat geschreven bij je andere topic.

Ik wens je iig veel sterkte en hoop dat je binnenkort die school buiten loopt met je havo diploma.

En oh ja, de naam van je school hier noemen, ja ik snap dat je dat best zou willen, maar ik denk dat de situatie er voor jou niet beter op zou worden als je dat doet. Misschien gaan ze, als ze het weten op school, nog vervelender tegen je doen. Op korte termijn verander je de situatie niet in de goede zin voor jou, denk ik als je de naam zou noemen. Kies voor jezelf nu en haal je diploma en vertrek daar.

Als je me nog wat wil vragen of als je gewoon dingen kwijt wil hoor/lees ik het wel.

Groetjes JJ

Reageer