Scholen kiezen

  • 29 May 2018
  • 3 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik zit in de 3e maar moet (adviseren zogenaamd) naar een andere school met een lager niveau omdat mijn cijfers te laag zijn
Nou kan ik kiezen uit 3 mogelijkheden
-Naar een reguliere technische school ver weg en moet het hele jaar overdoen.. maar praktijk ligt mij wel
-Wachten totdat ik naar een andere vso kan die nu een wachtlijst heeft die wel vmbo bk aanbied waarbij ik naar de 4e kan, redelijk dichtbij maar heeft dan weer geen praktijk
-Of op deze school blijven wat ze me dus afraden
Mijn moeder raakt helemaal boos omdat ik de eerste optie niet zo heel erg enthousiast over ben en oppert me om zsm een antwoord te geven welke keuze ik maak maar zij weet vdomme niet hoe het is om in mijn schoenen te staan
Kan iemand me hiermee helpen ajb

3 reacties

Hoi!

Het is belangrijk dat je kiest voor een richting met vakken die je goed liggen. Dat je je jaar zou moeten overdoen is niet fijn, maar als die richting je volgens jou het beste ligt, is het de moeite waard.

Kan je dit met je mentor of leerlingenbegeleider bespreken? Zij zijn er om je te begeleiden en te helpen juiste keuzes te maken.
Je kan naar opendeurdagen van scholen gaan. Op die manier leer je de school en de richting beter kennen. Op sites en in folders van scholen vind je vaak ook nuttige info.

Dat je moeder je onder druk zet zo snel mogelijk een keuze te maken is onzin. Het gaat om je opleiding, en keuzes daarover moet je niet gehaast nemen. Neem maar je tijd om er goed over na te denken. Je moeder moet begrijpen dat ze jou die tijd moet geven.

Groetjes
x
Sorry dat ik niet zo erg duidelijk ben misschien maar ben best depressief en onzeker hierover
Ik zou er met iemand over praten die je goed kent en jij goed kan vertrouwen. Vraagt het anders aan een van je beste vrienden die kennen je het best. Over je moeder ga rustig met haar praten en leg haar goed uit dat je de keuze best wel moeilijk vind en niet op de een of andere dag precies weet welke keuze je wilt. Ik snap je helemaal ik heb ook in zo positie gestaan en wat ik al eerder zei praat erover. Ik snap heel erg goed dat je er onzeker over voelt want maak je wel de goede keuze of niet. Ik snap je helemaal.

Reageer