Profielkeuze havo

  • 13 August 2018
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ga naar havo 4 en ga ng doen met Aardrijkskunde en wis b. Maar nu twijfel ik nog over aardrijkskunde of natuurkunde. Vind aardrijkskunde een heel leuk vak maar ben bang doordat ik natuurkunde nu laat vallen ik veel opleiding uitsluit. En ik kan het niet beiden doen. En voor natuurkunde sta ik 7.3

5 reacties

Hoi

Als je twijfelt, kan je dit met je mentor of leerlingenbegeleider bespreken. Zij zijn er om jou te begeleiden bij je studiekeuze. Het is een keuze die je zelf moet maken, maar hulp daarbij kan fijn zijn.

Groetjes
x
waarom kan beide niet je kan toch extra vak?
Hoi,

Ik zou nu gewoon doen wat je leuk vindt. Mocht je later iets met natuurkunde gaan doen, kun je altijd nog deelcertificaten halen.

Tenzij je al weet welke studie je wil doen en je daarvoor natuurkunde nodig hebt, dan is natuurkunde natuurlijk wel handig.

Het lijkt me een goed idee dat als je twijfelt je een gesprek kan aanvragen bij je decaan en/of mentor.

Gr. Pin
De meeste opleidingen met iets Natuurkundigs kan je doen door het profiel N&G of N&T, niet per se bepaald door een vak
Ik zou dus lekker kiezen wat je het leukste vindt en niet zo zitten met die opleidingen
Reputatie 2
Badge +17
Waarom zou je niet allebei de vakken kunnen doen?
Je zou gewoon één van de twee als extra vak moeten kunnen doen, waardoor je ze allebei kunt volgen. Het enige dingetje is dat je dan misschien geen roostergarantie hebt dat je naar alle lessen van allebei de vakken kunt, maar dan moet je voor het ene vak wat meer zelfstudie dan bij het andere vak doen. Je kunt sowieso wel allebei de vakken volgen.

Reageer