Vraag

problemen

  • 25 April 2019
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik kan me heel moeilijk concentreren op school (2 vwo). ik ben nu 12 jaar en ik ben hoogbegaafd, op mijn school geven ze daar niet heel goede begeleiding voor en ze herhalen alles 10.000x. bij de basisschool zat ik nog in de plusklas, maar nu kan dat niet meer. en mijn ouders zitten ook in een scheiding en als ik zo doorga ga ik niet over naar klas 3 en dat vind ik jammer, want ik heb een best leuke klas. heeft iemand tips of ideën?

4 reacties

hai

je kan je niet concentreren. als dat komt door geluiden of door dat je met je gedachtes er niet bij kan blijven. dan kan zachtjes muziekn luisteren.

als je niet kan stil zitten... zou je met je docenten kunnen afspreken dat je dan heel even een rondje mag lopen. mij helpt het al als ik iets in me hand heb bvb kneedgum.

dit helpt mij om me te kunnen concentreren.

en je zou voor dat herhalen naar je mentor kunnen gaan.

groetjes
bella
Je zit dus in vwo2 en bent 12 en hoogbegaafd klassen overslaan is nooit slim je kan het misschien wel maar sociaal slim ben je nog niet bijgespijkerd met de rest en op het niveau misschien havo 2 wat beter?
Hoi Björn

Ik heb niet echt tips maar wel een verhaal

Ik begon ook met havo/vwo 1 en toen gingen mijn ouders ook scheiden en vanaf toen ging het heel slecht op school ik ben toen gezakt naar mavo/havo 1 en blijven zitten (in 1 jaar!) daarna ben ik overgegaan naar Mavo 2. Ik ben dus 1 jaar en 2 niveaus verloren ik ben toen ook met een ander account (inloggegevens vergeten) op deze site erover gepraat.
Ik zit nu weer goed in mijn vel en ga naar mavo 3

Probeer dit te verkomen al weet ik zelf hoe moeilijk het is, praat erover met mensen en probeer ook zachtjes muziek te luisteren zoals @Bellablue ook zei

Groetjes, mij
Badge
hoi

ik ben zelf ook hoogbegaafd en zit nu in groep 8.
ik snap wel wat je bedoelt omdat je op de basisschool allemaal verschillende kinderen hebt.
maar mijn advies is dat je gewoon met je mentor moet praten en zeggen dat je het niet zo fijn vind dat er weinig rekening met je word gehouden en vraag of daar iets aan gedaan kan worden.
het is zonde om te blijven zitten met een hoog IQ.

ik hoop dat je hiermee wat kunt

Reageer