Vraag

pedo leraar

  • 17 October 2019
  • 3 reacties
  • 519 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Vorige jaar had ik nog muziekles van een beetje rare maar aardige gast. In het begin leek hij heel chill. Iedereen zei wel dat je moest uitkijken voor hem maar ik geloof niet zo snel in roddels totdat ik een toets moest afnemen bij hem terwel er niemand in die kamer was. (Dus was alleen met hem in 1 kamer) hij nam eerst een slok wijn en ging me toen masseren tijdens de toets ik heb aangegeven  het niet fijn te vinden. Hij wilde niet stoppen en zei dat ik mezelf meer moest ontspannen. Ik had de toets helemaal verkloot Maarja ik dacht kan een x gebeuren. Even later moest ik na de les wat aan hem vragen en toen vroeg ie of hij mijn hand mocht vast houden ik schudde nee maar toen had hij hem al vast. Gelukkig kwam toen een vriendin binnen lopen en rukt me los. Die les daarna heb de les geskipt vanwege een dokter bezoek. Het uur daarna was ik weer op school en moest ik even naar de wc tijdens de les dus ik liep de meisjes wc in en ineens hoor ik de deur dichtvallen terwel er niemand was toen ik het hokje inging. Ik kwam daarna het hokje uit en toen stond hij daar. Hij duwde mij tegen de muur en boog over me heen. Ik was volledig verstijft. Hij ging zeggen hoe erg hij mij had gemist en dat ik nooit meer zijn les mocht missen ookal vond ie het wel kinky. Voordat ik wat kon zeggen of doen was hij al weer weg. De laatste les stopte hij een briefje met een adres in mn kontzak (hij raakte dus eigelijk gewoon mn kont aan). Ik heb er geen klacht van gemaakt omdat ik dat erg moeilijk vind omdat het niet te bewijzen is. Maar dit jaar heb ik een andere leraar die hetzelfde  gedrag begin te vertonen. Ik loop voor de rest gewoon in normale tieners kleding op school (sweater, broek en schoenen) ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand tips? Ik durf niet meer naar mijn les…

 

Xxx


3 reacties

Hoi

 

Wat naar dat je dit soort gedrag op school ervaart. Niet ok dat docenten je op deze manier benaderen. 

 

Ook als je geen bewijzen denkt te hebben, lijkt het me verstandig om dit gedrag te melden. Een school hoort grensoverschrijdend gedrag van docenten heel serieus te nemen. Het is begrijpelijk dat je geen bewijs hebt, maar jouw stem kan een hoop betekenen. 

 

Het is mogelijk dat meerdere leerlingen worden lastiggevallen door de docenten die je noemde. Als jij, eventueel met de steun van een medeleerling, dit meldt bij je mentor of docent die je vertrouwt, bestaat de kans dat je school voor een hoop leerlingen een veiligere en fijnere plek maakt. 

 

Als het je lastig lijkt om dit op school aan te geven, kan je gerust mailen. School zal dit heel discreet aanpakken, zodat jij hier zo min mogelijk last van hebt. Denk je dat je dat zal durven? Het is daarbij van geen belang welke kleding je droeg; een docent hoort niet aan leerlingen te zitten. 

 

Groetjes

Kenshin

Hoi

 

Wat naar dat je dit soort gedrag op school ervaart. Niet ok dat docenten je op deze manier benaderen. 

 

Ook als je geen bewijzen denkt te hebben, lijkt het me verstandig om dit gedrag te melden. Een school hoort grensoverschrijdend gedrag van docenten heel serieus te nemen. Het is begrijpelijk dat je geen bewijs hebt, maar jouw stem kan een hoop betekenen. 

 

Het is mogelijk dat meerdere leerlingen worden lastiggevallen door de docenten die je noemde. Als jij, eventueel met de steun van een medeleerling, dit meldt bij je mentor of docent die je vertrouwt, bestaat de kans dat je school voor een hoop leerlingen een veiligere en fijnere plek maakt. 

 

Als het je lastig lijkt om dit op school aan te geven, kan je gerust mailen. School zal dit heel discreet aanpakken, zodat jij hier zo min mogelijk last van hebt. Denk je dat je dat zal durven? Het is daarbij van geen belang welke kleding je droeg; een docent hoort niet aan leerlingen te zitten. 

 

Groetjes

Kenshin

Heyy, 

Bedankt voor de tips! Ik ga er nog even over nadenken want ik wel niet zo'n drama van maken. Ik ga waarschijnlijk het vak laten vallen.. dan ben ik er ook vanaf. Ik had een gesprek aangevraagd met de vertrouwenings persoon op school maar die bleek hier helaas geen gehoor voor de hebben en probeerde het op mijn gedrag afteschuiven omdat wel een beetje de 'perfecte' leerling ben. Ik ben toen boos de kamer uitgelopen en sinds dien nooit meer wat van haar gehoord... maar bedankt voor tips! Misschien voel ik me bij een mailtje wel wat fijner

 

Xxx

Goed dat je hier over na zal denken. Echter hoef je dit helemaal niet als drama te zien. Het is heel normaal en zelfs verstandig om melding te maken van grensoverschrijdend gedrag.

 

Als jij het vak laat vallen, zou het kunnen dat nog andere leerlingen door deze docent worden lastiggevallen, en dat er niets aan de situatie verandert. Ken je toevallig leerlingen die iets soortgelijks ervaren?

 

Wat naar dat de vertrouwenspersoon niet aandachtig leek te luisteren. Het kan jammer genoeg gebeuren dat je niet meteen bij de persoon terechtkomt waar je je gehoord bij voelt. Zou je iemand anders in gedachten hebben die je hierbij zou kunnen helpen?

 

Gr. Kenshin

Reageer