Vraag

overgaan of niet?

  • 3 July 2019
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hey! Ik zit nu in de 1 vwo en ik sta overal een voldoende voor. Alleen dan maar net een voldoende dus 5.5 en 5.7 en 5.8. Ik zit wel heel lang aan mijn leerwerk en alsnog haal ik dan onvoldoendes. Het probleem is nu dat het het einde van dit schooljaar is en ik in princiepen over kan gaan naar 2 vwo maar ik heb eigenlijk geen vrije tijd. Al mijn vriendinnen gaan gewoon naar 2 vwo maar als ik dan naar 2 havo ga heb ik niemand. Mijn ouders zeggen dat het misschien beter is om naar havo te gaan maar ik weet het gewoon niet. Ik wil super graag bij mijn vriendinnen blijven maar ik wil ook dat het wat makkelijker voor mezelf word. Iemand die mij advies hierover kan geven?

6 reacties

Hey,

Het is beter om naar 2 HAVO te gaan, omdat je dan meer vrije tijd hebt en je moet genieten van het leven.

Als je namelijk naar 2 VWO gaat, wordt het nog zwaarder en later, in 4 VWO, wordt het helemaal zwaar. Dat ga je niet halen.

Echter, je kunt nog een jaartje 2 VWO doen, maar dan moet je wel daarna naar 3 HAVO. Je zit dan wel nog met vriendinnen, maar je krijgt het een jaartje lastiger dan als je HAVO zou kiezen. Misschien gaan die vriendinnen later ook wel naar HAVO en je ziet ze nog altijd in de pauze.

Ik zou voor HAVO kiezen omdat je weet dat je anders toch naar HAVO moet. Dan heb je meer vrije tijd volgend jaar.

Groetjes,

Geen_Naam
Reputatie 1
Badge +1
Dank je wel voor je reactie! Ik kan er veel mee😘❤️
Is het mogelijk om dit met je docenten te bespreken?
Zij kunnen net wat beter inschatten wat het beste voor jou is.
Ik zou zelf niet direct zeggen dat het beter is om naar 2 HAVO te gaan.
Hoewel dat wel aannemelijk is dat dat makkelijk zou gaan, is dat niet alles.
Voor velen is het nogal moeilijk om aan de middelbare school te wennen, wat mogelijk is voor jou, hoewel je dat niet niet aangegeven hebt.
Het is niet ongebruikelijk dat het kwartje pas later valt.
Daarnaast is het meestal makkelijker om van VWO naar HAVO te wisselen, dan andersom.
Het is natuurlijk mogelijk om met HAVO naar een VWO eindexamen te werken, maar dat kan je mogelijk wat meer tijd kosten.
Wederom lijkt mij dit echt iets om met je docenten te bespreken, omdat zij er zeker wat meer van afweten dat de gemiddelde forumgebruiker hier.
Reputatie 1
Badge +1
Ook jij bedankt voor je reactie! Uiteraard heb ik het besproken met mijn mentor. Zij zei dat ze er tijdens de vergadering er niet over zouden twijfelen en mij gewoon naar vwo sturen. Hier had ik dus eigenlijk niet zo heel veel aan. Mijn moeder zegt al sinds het begin van het jaar dat het door mijn instelling momt dat ik slachte cijfers haal. En als ik dit verander dat ik gwn naar vwo kan. Maar goed ik heb heel erg veel aan jullie 2 reacties gehad❤️
Reputatie 1
Badge +1
Hey! Ik dacht dat het misschien wel fijn zou zijn voor de mensen die een reactie hebben gegeven om te weten wat ik nou uiteindelijk heb besloten. Ik heb besloten om naar vwo te gaan maar alle 1000000% te geven die ik heb. Ik vond het alleen wel jammer want de laatste dag van het invoeren van cijfer heb ik 2 onvoldoendes gehaald waardoor ik 2 tekorten stond. Ik mag gwn door maar alsnog. Nog heel veel bedankt voor de reacties dat heeft heel erg veel geholpen bij mij keuze❤️❤️❤️
Het is goed om te lezen dat je zo tevreden bent met de uitkomst.
Alvast erg veel succes volgend jaar, maar geniet eerst van de vakantie.

Reageer