Vraag

overgaan

  • 12 June 2018
  • 2 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik zit in 3mavo dus een lastig jaar. Alleen mijn vader zet mij zo onderdruk met overgaan ik vind het oprecht moeilijk en mijn vader praat alleen maar over school ik word er zo gek van dat ik langzamerhand heel erge haat voel op mijn vader. Overal bemoeit hij zich mee elke cijfer is slecht in zijn ogen ik moet perse een 6,5 of hoger halen . Ik word er gewoon bang door wat moet k doen?

2 reacties

Hoi,

Heb je al eens een keer verteld aan je vader dat je het erg naar vind dat hij zo op je let? Misschien heeft hij dit helemaal niet zo bedoeld en heeft hij het ook niet door. Dan kunnen jullie samen kijken hoe hij je toch kan helpen, zodat jullie allebei het gevoel hebben dat het wat toevoegt.

Mocht dit niet werken, kun je dit ook bij je mentor neerleggen. Hij/zij kan het er met je vader over hebben. Wellicht dat dat helpt.

Is het misschien ook een optie dit met je moeder te bespreken en dat zij dan kan praten met je vader? (Ik weet niet of jouw thuissituatie zich hier naar leent).

Verder: Probeer je vader te negeren. Jij weet zelf dat je het gewoon goed doet en dat is alles wat telt.

Gr. Pin
ah super bedankt

Reageer