Opleiding kiezen

  • 22 January 2018
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik moet dit jaar een opleiding kiezen maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen. Hebben jullie tips voor een opleiding die ik leuk zou vinden. De vakken die ik op school leuk vindt zijn: Geschiedenis , Aardrijkskunde en Maatschapijleer. Zijn daar opleidingen mee? MBO of HBO maakt niet uit.
Bij voorbaad dank.

2 reacties

Je kunt natuurlijk geschiedenis gaan studeren, maar als ik jou was, zou ik even een studiekeuzetest maken. Je kunt bijvoorbeeld op de site van een hogeschool een test doen. Dan krijg je door het beantwoorden van een aantal vragen een advies van studies die bij je zouden passen.
Ik denk dat je school je er ook goed mee kan helpen. Vraag het aan je mentor of je decaan. Als je denkt dat een studie bij je past, ga dan naar een open dag of een meeloopdag, want het is wel fijn als de studie ook echt bij je past.
Ik zit nu in het eerste jaar van het HBO, maar ik ben er achter gekomen dat de studie die ik doe (financieel management) toch niet echt bij me past. Ik ben nou ook weer aan het kijken naar een nieuwe studie, want ik denk dat ik deze studie niet ga af maken.
Jonah
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Kijk is naar opendagen. Op dit soort dagen kun je zien hoe het is bij die opleiding, daarnaast lopen er ook leerlingen rond waar je vragen aan kan stellen. Of kijk is op ROC/Aventus daar staan alle opleidingen die ze geven, er zal er heus wel een zijn die je leukt lijkt.
Ga je naar het Saxion (HBO) dan kan je daar ook gaan kijken naar de opleidingen.

Ik doe de opleiding Ondernemen. Eerst vond ik het heel leuk, maar de klas was vreselijk en dit laatste jaar is nu nog slechter dan vorig jaar.

Gelukkig is er 1 iets positiefs en dat is dat de opleiding maar 2 jaar duurt, ( MBO) andere opleidingen duren 3 of 4 jaar. En het voordeel van deze opleiding was, dat het helemaal niet moeilijk was/is. Zelfs zonder te leren heb je al een 7 voor een toets.

Hopelijk dit jaar doorstromen naar het HBO, waar ik de lerarenopleiding ga doen. En dan het vak Economie voor de middelbare school.

Reageer