Bel gratis en anoniem 116 - 111 of chat
13-18

Onvoldoende

xVerdrietig Auteur
Net nieuw
Reacties: 0

11 oktober 2017, 22:51

Hoii
Ik wilde gewoon even iets kwijt
Ik heb namelijk een onvoldoende voor wiskunde die 3x meetelt en ik ben bang dat mn ouders boos gaan worden (wat ze ook normaal worden) het had niet heel veel invloed op mn cijfers maar ik voelde me gewoon zwaar rot. Voor mijn eerste wiskunde toets had ik een 9,7 en afgerond een 10 (telt ook 3x mee) maar nu heb ik dus een 5. Mijn gemiddelde staat nu op eenn7 wat is niet erg vind maar mijn moeder zag eerder al dat ik van een 10 gemiddelde naar een 8 ging omdat ik een 7,8 had voor frans. Ze belde me een het verbaasde haar en ik weet dus nu ook zeker dat ze me op bijles ofzo wil sturen want ze wil dat ik het goed doe op school.
Ik voel me op dit moment echt rot,

Reacties (4)

• xLotx
    Vaak actief
    Reacties: 301

12 oktober 2017, 23:00

Hoi !
    Ik snap dat je je rot voelt over die onvoldoende . Maar als ik je andere punten echter zie vind ik die toch wel reuze goed hoor !
    Geloof me ze zouden je op bijles weigeren wegens te hoge intelligentie ;) !
    Kan je eens naar je mama gaan en zeggen dat je echt wel je best doet , en dat je punten niet zo'n ramp zijn om op bijles etc. te gaan , zie je dat zitten ? Zelfs al heb je een paar onvoldoendes , je hebt echt goede punten en volgens mij doe je ook hard je best .
    Doe zo voort zou ik zeggen !
    Groetjes , Lot
    Blijf jezelf , er zijn al zoveel anderen ! :)
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 1807

13 oktober 2017, 19:25

Hoi!

Maak je geen zorgen, je punten zijn ok. Een vijf is misschien balen, maar die valt ook weer weg te werken. Ik maar me meer zorgen over dat je zei dat je je zwaar rot voelde. Dalende cijfers zijn vaak een symptoom dat er iets niet goed zit in je privéleven of gevoelens. Weet je wat er eventueel kan mis zijn?

Die bijles is niet meteen nodig. Natuurlijk wil je moeder dat het goed gaat op school, maar ik zie nu nog geen noodzaak voor bijles. Je kunt het hier wel met je mentor over hebben, dat kan wel nuttig zijn. Even praten over je cijfers en de druk die je moeder op je legt kan opluchten.

Groetjes
    x
    Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
  • Pin
    Topper
    Reacties: 2677

13 oktober 2017, 20:53

Hee,

Het is heel normaal om op z'n tijd eens een onvoldoende te halen. Het is bijna onmenselijk om alleen maar voldoendes te halen.
    Heb je het al eens met je ouders besproken dat je het vervelend vind hoe ze op je cijfers reageren? Als dit zo blijft aanhouden, kan het helpen dit met je mentor te bespreken. Wellicht kan je mentor dan met je ouders praten. Het is erg vervelend als ze zo dicht op je huid zitten! Je cijfers zien er prima uit! Het enige wat je hebt bewezen is dat je een mens bent en geen robot ;)

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.
  • Colagirly
    Net nieuw
    Reacties: 4

30 oktober 2017, 21:06

Hoi

Het is niet erg dat je een onvoldoende hebt , iedereen heeft wel een een onvoldoende ( mijn klasgenoot had een 2 voor een proefwerk die 3x meetelde)
    En ik heb een onvoldoende voor Duits gehaald ( telde 1x) en als je gewoon voor de rest goede cijfers haalt, dan valt die onvoldoende niet op. Je staat jou gemiddeld een 7 en dat is hartstikke goed.

Gr Colagirly

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided